Mina loen sellest otsusest välja ka hinnangut turule, kuidas käitutakse ja millised on konkurentsieelised. Ka meie börsiettevõttena ja Eesti mõistes suure ehitusfirmana näeme sarnaseid probleeme: kui ausalt mängitakse alates maksude valdkonnast kuni tööohutuse ja kõikide ehitusnõuete täitmiseni välja, mis tegelikult on ju kulu, aga mis hoiavad kvaliteeti ja annavad parema tulemuse.
Meie turg on väga hinnakeskne ja tellija ostab ainult hinda, andmata aru, et hea tulemuseni jõudmiseks on vaja tegelikult palju rohkem. Kuna aga see ei ole nii kergesti mõõdetav, siis arvatakse, et saad küll auto, aga üks on Zaporožets, teine aga Opel või midagi enamat.
Ütlesite, et teid usaldatakse väga palju. Kas see tähendab, et maadevahetuse skandaali vari, mis Merkol mõned aastad tagasi oli, enam üldse tunda ei ole?
Mina oma igapäevatöös seda tõesti ei tunne ja loodan, et see asi saab võimalikult kiirelt lõpliku lahenduse. Aga Merko igapäevatööd see ei mõjuta – mõtleme rohkem tulevikule kui minevikule.
Mis selle Pärnu maantee trammitee ehitusega lahti on? Kas tegu oli valesti koostatud tellimusega?
Ma küll ei taha väga detailidesse minna, aga põhimõtteliselt võib öelda, et eelprojekt, mille alusel hange läbi viidi, ja tegelik olukord erinesid oluliselt, mis mõjutab ka tehnilisi lahendusi, kuidas objekt valmis ehitada. Eelkõige puudutab see pinnase tegelikku olukorda, pinnase kandevõimet. Ilma lahti kaevamata ongi seda väga keeruline tuvastada.
See objekt on teie jaoks üsna suur?
Jah, selle hanke kogumaht oli suurusjärgus 26 miljonit eurot.
Kas valmis saab õigeks ajaks?
Me väga loodame, et jõuame peagi lahendusteni, ning kui tähtajad peaksidki nihkuma, siis ainult põhjendatult. Praegune olukord ei rahulda mitte kedagi. Linnakodanikuna läbin ma ka ise seda marsruuti iga päev ja ei saa mitte kuidagi olukorraga rahul olla.