Mirjami kindel eelistus on juba paar aastat olnud valge vein. «Üks suvi oli lihtsalt nii ilus, et muud ei saanud juua. Paned pisut jääd sisse ja suurepärane jook,» põhjendas ta oma maitse-eelistusi.
Oma sünnipäevaks veini otsinud 25-aastane Teele Ruzitš eelistab suvel valgeid ja talvisel ajal punaseid veine. Tema kindel eelistus kuulub Itaalia, Hispaania ja Prantsusmaa veinidele.
«Kui veel viis aastat tagasi võis öelda, et eestlane eelistab punast veini ja ostab valget veini vaid suvel, siis praegu ostetakse valget veini aasta ringi ja punase veini osakaal on langustrendis,» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu.
Selveri kogemus näitab, et hüppeliselt on kasvanud ka cava’de ja prosecco’de (vahuveinid – toim) populaarsus.
Tavatoidupoega võrreldes kallimate veinidega kaupleva Stockmanni esindaja Urmas Gerndorfi sõnul on viimaste aastate trend kergete valgete (kuivad veinid) ja vahuveinide suunas. Vähem ostetakse punaseid veine Uuest Maailmast.
Stockmanni kogemus näitab, et nii punaste kui ka valgete veinide tarbijad otsivad uusi maitseid ja sorte, millele varem tähelepanu ei pööratud: Sauvignon Blanc, Riesling, Grüner Veltliner, Chenin Blanc, Ribolla Gialla, Albariño, Prosecco, Pinot Grigio, Grillo, Trebbiano di Lugana ning Gewürztraminer (kuivemad variandid). Punastest on populaarsemad Pinot Noir, Petit Verdot, Tempranillo, Primitivo ning Syrah/Shiraz.
«Veinimüüki mõjutavad eelkõige kampaaniad, hind ja ilm,» on Selveri esindaja Annika Vilu veendunud. Nende poest ostetakse enim veine, mille hind jääb vahemikku 3,99–6,99 eurot. Samas tahetakse iga aasta aina rohkem ka kõrgemast hinnaklassist tooteid.