Tallinnas Pärnu maantee alguses olev Tuborgi reklaam, mis lubab õllejoojatele lahedat elu, on sattunud tarbijakaitse uurimise alla.
Õllehiiu reklaam võib olla seadusega pahuksis
Nädal aega tagasi algatas tarbijakaitseamet Tuborgi reklaami suhtes menetluse, kuna see võib eksida alkoholireklaami piirangute vastu.
Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi alkohol kujutada karskust ega mõõdukust alkoholi tarbimisel negatiivses valguses. Samuti on keelatud jätta reklaamides muljet, nagu suurendaks alkoholi tarbimine sotsiaalset ja seksuaalset edukust. Kuna menetlus on alles pooleli, siis ei soovinud tarbijakaitseamet sellest pikemalt rääkida.
«Selle reklaami puhul võib tõepoolest olla vastuolu reklaamiseadusega, kuid lõpliku seisukoha kujundamine vajab veidi aega,» ütles tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski.
Sanktsioonid võimaliku rikkumise kohta tulenevalt reklaamiseadusest, kuid milliseks kujuneb menetlus ja kui kaua otsus aega võtab, sõltub Turetski sõnul mitmetest asjaoludest.
«Tuborg on rahvusvaheline bränd ja kõnealuse reklaami sõnum on osa kampaaniast, mida kasutatakse ka teistes riikides,» rääkis Saku õlletehase kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg. Ta selgitas, et reklaam on suunatud uue disainpudeli tutvustamisele. «Me ei näinud selles sõnumis vastuolu reklaamiseadusega. Reklaam annab edasi Tuborgi brändile iseloomulikku hoogsust, positiivsust ja jaatavat hoiakut uutele elamustele,» nentis ta. Tarbijakaitseametilt saadud märgukirja valguses lubas Saku Tuborgi reklaamisõnumi veel kord üle vaadata.
«Reklaamiseadusega seotud suhtlust tarbijakaitseametiga on meil olnud ka varem, samuti nagu teistelgi alkohoolsete jookide reklaamijatel, kuna alkoholi reklaamile sätestatud punktid on pakkunud erinevaid tõlgendusvõimalusi,» tõdes Tamberg. 2013. aastal määras amet trahvi Facebookis ilmunud pildil puudunud alkoholihoiatuse pärast.