Sebe astus bussijuhtide palkade tõttu välja autoettevõtete liidust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi usub, et moodsad bussid on nii mugavad, et suudavad võistelda uute rongidega ja meelitada inimesi ka autost loobuma.
Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi usub, et moodsad bussid on nii mugavad, et suudavad võistelda uute rongidega ja meelitada inimesi ka autost loobuma. Foto: Mihkel Maripuu

Bussifirma Sebe esitas neljapäeval avalduse autoettevõtete liidust väljaastumiseks, kuna liit ei toetanud bussijuhtide palgatõusu.

Sebe juhatuse liikme Kuldar Väärsi sõnul on bussifirma väljaastumist juba pikemalt planeerinud. «Võtmeprobleemiks sai autoettevõtete liidu suutmatus edasi liikuda üldkokkuleppega, mis reguleerib bussisektori palga- ja töötingimusi. Kui transpordi ametiühingu (ETTA) ja riikliku lepitaja poolt tuli pakkumine tõsta alampalka 700 eurolt 770 eurole, siis otsustas liit selle tagasi lükata,» ütles Väärsi BNS-ile.

«Viimase aja riigihanked on võidetud bussijuhi palga arvelt saavutatud ülimadalate pakkumistega ja me ei näe, et koos autoettevõtete liiduga oleks võimalik seda probleemi lahendada,» rääkis Väärsi.

Väärsi sõnul oleks nii riigitasandil kui ka bussifirmadel vaja koostöö korras üle vaadata riigihangete korraldamine, kus ühelt poolt oleksid tagatud odav hind ning samas ka bussijuhtide palga- ja töötingimused.

Transpordi ametiühingu juhatuse esimehe Jaan-Hendrik Toomeli sõnul toob Sebe autoettevõtete liidust välja astumine kaasa liidu nõrgenemise, ning ametiühingu hinnangul hakkab seejärel liit aina enam sõltuma üksikute ettevõtete suvast, selle asemel et esindada kogu sektori ettevõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles