General Motors käivitab juulis Opeli kuvandi taastamise kampaania ning pakub margi olemasolevatele ja tulevastele sõpradele soodustusi - ennekõike Saksamaal, aga ka mujal.
Peagi saab soodsalt Opeleid osta
Opeli president Nick Reilly ütles Financial Timesile: «Meil tuleb Opel taas rahvahulkade ostunimekirja kirjutada. Eriti Saksamaal, aga tegelikult igal pool.»
Ta ütles, et GM kavandab usalduskampaaniat, mis peaks ostjad alates juulikuust margi juurde tagasi meelitama, kuid ei soostunud avaldama üksikasju. Need tuleb esialgu konkurentide eest varjul hoida.
GMi plaanidega kursis oleva ja anonüümsust palunud allika sõnutsi kuulub meetmete hulka «lojaalsusboonus» isikutele, kes oma vana Opeli uue vastu välja on valmis vahetama. Mõnede mudelite puhul tuleb juttu lausa Saksa valitsuse romuprogrammi mastaabis summadest. Tookord langes ostjatele sülle 2500 eurot.
Teine kampaaniaga kursis olev isik ütles, et lisaks lojaalsustasule tuleb ka hinnasoodustusi ja hea hinnaga teenindust. Kõik selle nimel, et inimesed taas Opeli salongidesse saada.
Opel loobus sel nädalal täielikult firma ümberkorraldusteks taotletud riigiabist. Firma finantsolukord on viimasel ajal paranenud, kuid maine on eriti Saksamaal kõvasti kahjustatud. Sakslased muretsesid väga töökohtade pärast Opelis ja kartsid makseraskusi.
Opeli ja Vauxhalli Euroopa turuosa oli maikuus 6,9 protsenti. Aasta tagasi oli vastav näitaja 7,8 protsenti.
Analüütikute arvates on käesolev aasta GMi jaoks keerukas, kuna nad sõltuvad üliväga Saksa ja Suurbritannia turust – mis kahepeale kokku annavad ligikaudu poole nende müügist. Mõlemas riigis on aga nüüdseks jõudnud lõpule romuprogrammid, mis mullused müüginumbrid üles kruttisid.
GM peab ühtlasi arvestama karmi konkurentsiga, mida Ford Motor, Hyundai, Toyota ja PSA Peugeot-Citroën Euroopas pakuvad. Erinevalt neist puudub Opelil haare kiiresti arenevatel turgudel nagu Hiina ja Brasiilia.
«Jaapani ja Korea autod on Opelile Euroopas keskklassi autode turul hoobi andnud,» ütles JD Poweri analüütik Jonathon Poskitt. Opelile tuleb aga kasuks see, et peale on tulemas rida uusi mudeleid, nagu näiteks uus Astra, mis tagab ligi kolmandiku Opeli müügimahust.
Opel üritab aastaks 2012 vahetada välja 80 protsenti oma mudelivalikust ning investeerida 2014. aastaks 11 miljardit eurot.
Opeli diilerid panevad oma lootuse tuleval aastal uue väikeauto peale. Opeli uus Saksa müügijuht Imelda Labbé näitas neile sel nädalal uue miniauto pilte, lekitas Financial Timesile üks asjaosalistest. Mudeli töönimi on Opel City ja sellega rihitakse nooremaid kliente. Masin peaks olema Fiat 500 ja BMW Mini konkurent. Diilerid usuvad, et auto jõuab «letti» 2011. aasta lõpuks.
Analüütikud ütlesid et Opeli suurimaid väljakutseid on jõuda konkurentidele järele väikeautode tehnoloogia vallas, kus Volkswagenil ja Fiatil on kõva edumaa.
Reilly lubas, et eelseisva kampaania käigus tuleb uudiseid ka elektriautode kohta. Lisaks tuleval aastal lansseeritavale akuga Amperale olevat lähitulevikus oodata veel kahte-kolme elektriautot.
Copyright The Financial Times Limited 2010.