Altia suurendab tootmist 70 protsenti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Alkoholitootja Altia Eesti AS viis ellu 0,9 miljoni eurose investeerimisprogrammi, mis peaks tooma kaasa ettevõtte ekspordi kolmekordistumise ning toodangumahu 70-protsendilise kasvu.

Tootmise laiendamisega kaasneb Altia ekspordisortimendi täienemine mitmete Skandinaavias tuntud kaubamärkidega, teatas ettevõte.

«Jõuline toodangu- ja ekspordikasv tuleneb Altia Corporationi otsusest tuua Eestisse grupi Baltimaade tootmise ja müügi keskus ning mitmete Põhjamaade turule mõeldud Altia Corporationi toodete valmistamine. Tänu sortimendi ja ekspordiaktiivsuse suurenemisele ootame kogutoodangu kasvu 5,6 miljoni liitrini,» ütles Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets.

Tänu investeeringule tõuseb Altia Eesti AS-i aastane ekspordimaht praeguselt 1 miljonilt liitrilt 3 miljoni liitrile ehk 2 miljonilt eurolt 5,7 miljoni eurole.

Altia ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia, Hispaania ja Norra. Ettevõttesse tekib juurde kümme uut töökohta, kusjuures tootmises kasvab töökohtade arv kolmandiku võrra.

Mets märkis, et Rootsist või Taanist toodi Eestisse selliste toodete nagu Põhjamaades ja Balti riikides müüdava Xanté liköör-konjaki, Taani turule mõeldud 1-Enkelt bitteri, Rootsi turule mõeldud Latitude 55 viski ja Norras tuntud Exploreri vodka tootmine.

Metsa sõnul aitab ekspordimahu suurendamine vähendada ettevõtte riske, mis tulenevad Eesti aktsiisipoliitika ettemääramatusest.

Altia Eesti AS müügitulu kasvas 2013. aastal ligi kuus protsenti, ulatudes 32,5 miljoni euroni, millest ettevõte maksis Eestis aktsiisiks 17,6 miljonit eurot.

Altia Eesti AS-i omatoodetud jookide müük ulatus 2013. aastal 18,7 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük 13,8 miljoni euroni.

Ettevõtte turuosa suurenes 2013. aastal Eestis mõne protsendi võrra: kõige suurem kasv tuli konjaki ja viski segmendist, kuid viina läbimüük vähenes hinnasurve tõttu umbes viis protsenti. Nii kohalikud kui ka reisilt oste sooritavad tarbijad huvituvad senisest enam premium-kaubamärkidest.

Põhja- ja Baltimaade juhtiva alkoholifirma Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja. Tooteportfellist moodustab 80 protsenti kanget alkohol ning 20 protsenti vein, oma kaubamärkide osakaal on 80 protsenti. Ettevõtte töötajate keskmine arv oli mullu 72.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke, nagu näiteks Meukow, Campari, Amarula ja Heering Cherry. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri, mis on Altia Corporationi tuntuimad kaubamärgid rahvusvahelisel turul. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapacá, Two Oceans ja Masi.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus mullu 475,8 miljoni euroni ning ärikasum 17,4 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 3,1 miljonit eurot.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles