Detroiti kolmik valmistab esmakordselt enam kui veerandsajandi jooksul välismaistest konkurentidest korralikumaid autosid, selgub JD Poweri mainekast ülevaatest.
Ameerika autode kvaliteet paraneb
JD Power kirjutab, et «see aasta kujutas endast pöördepunkti USA markidele, kes on sunnitud võitlema negatiivse sentimendiga autode kvaliteedi suhtes».
82 000 laekunud ankeedil põhinev analüüs jälgis uute autode defektide arvu 90 päeva jooksul pärast ostu. General Motors, Ford ja Chrysler said 100 sõiduki kohta keskmiselt 108 probleemi ja edestasid napilt Aasia ja Euroopa mudeleid, mille puhul probleeme kogus keskmiselt 109.
Käesoleva kümnendi alguses oli Detroidi masinatel keskmiselt küljes 164 viga saja kohta, võõramaistel sõiduriistadel aga 141. Massiliste tagasikutsumiste poolt räsitud Toyota langes mulluselt kuuendalt kohalt tänavu 21. positsioonile.
Toyota teatas eile, et kavatseb jätkata koostetehase ehitust Mississippis, mis USA müüginumbrite järsu languse tõttu 18 kuuks ootele pandi.
Tehas peaks avama uksed 2011. aasta lõpus. Esialgne plaan oli hakata seal valmistama Priuse luukpära, kuid nüüd tehti ostus väikese Corolla sedaani kasuks.
«Niiviisi saame tootmisega varem pihta hakata,» ütles Toyota pressiesindaja.
Toyotat on USAs muuhulgas sarjatud selle pärast, et nad Californias erinevaid mudeleid, nende hulgas ka Corollat tootnud tehase kinni panid. JD Poweri uuringust selgus, et kõige vähem kaebusi on laekunud Porsche omanikelt.
Teisel kohal oli Honda luksusversioon Acura, millele järgnesid Mercedes-Benz, Lexus ja Ford. Kõige hullemad olid lood Land Roveriga, kelle seltsis istuvad nimekirja alumises otsas Mitsubishi, Volkswagen, Mini ja Jaguar.
Detroiti peamine vedur oli Ford, kes jõudis 12 mudeliga vastavate segmentide esikolmikutesse – mis oli parim tulemus üldse. General Motorsil oli esikolmikutes 10 mudelit, mis oli samuti muljetavaldavalt enam kui Toyotal.
Viimane sai koos Lexuse ja noorteautoga Scion vaid viis mudelid esimese kolme sekka.
Detroit on viimastel aastatel kvaliteedile väga palju rõhku pannud, kuid peab ikka veel klientide eelarvamustega kõvasti vaeva nägema – eriti nendega, kellest võõramaiste markide ustavad fännid on saanud.
Et äri edenema on hakanud, näitab ka see, et GM jätab kogu suveks töösse oma 11 tehasest tervelt 9. Tavaliselt on neil igal suvel kahe nädala pikkune puhkepaus.
JD Poweri andmetel tootis mullu kõige kvaliteetsemaid sõidukeid Daimleri koostetehas East Londonis Lõuna-Aafrikas.
Copyright The Financial Times Limited 2010.