Rahvahääletusele saadetud kollektsioonidele tegid disainerid kohendusi kogu konkursi ajal.
Estonian Airi pardarõvaste võidutööd parandati viimase hetkeni
Inimeste hulgas on segadust tekitanud asjaolu, et Estonian Airi uute pardarõivaste kollektsioonid, mis saadeti rahvahääletusele erinevad paljuski kollektsioonide lõppversioonist.
Nimelt on nii Tiina Talumehe kui ka mõnele teisele kollektsioonile ootamatult lisandunud erinevaid detaile, näiteks mütsid või triibud, mida rahvale ei näidatud.
«Kogu võistluse ajal võis teha muutusi, kui see oli meiega eelnevalt kooskõlastatud,» kommenteeris Estonian Airi arendusdirektor Gunnar Mägi ja lisas, et disaineritele ei kirjutatud ette, kuna ja millal nad kollektsioonis muudatusi sisse viia võisid.
Sellest tulenevalt jõudsid ka rahvahääletuseni piltidena disainerite esialgsed kollektsioonid, olenevalt sellest, millises valmimisjärgus need pildistamise hetkeks olid.
«Žürii ette läksid aga juba parandatud kollektsioonid,» lisas Estonian Airi turundusjuht Katrin Talvak.
Triibud, mida rahvahääletusele saadetud Tiina Talumehe kollektsiooni meesterõivastel näha polnud lisandusid hiljem – need paigaldati sinna ööl vastu pühapäeva (ehkenneetendust Solarises), kui võitja oli juba teada ning otsustati, et võidutööl võiksidsiiska triibud pealolla.
«Tegelikult on pardapersonalivormirõivaste juures mitu erinevat triibuvarianti olenevalt ametiastmest -osadel on üks, osadel kaks, kolm või neli ja osadel pole ühtegi» lausus Eskelinen.
Võistlustöö tingimustes oli küll algselt kirjas, et peakattedon vormi kohustuslik osa, kuid Estonian Airi kõneisikute sõnul tõid disainerid rahva ette kollektsioonid täpselt selles valmimisjärgus, kuhu nad jõudnud olid.
Seda tegid disaineridomal riisikol ning teadmisega, et puuduvad kohustuslikud elemendid võivad mõjutada otustamise tulemust.
Žürii, kuhu kuulus 13 inimest(üks väljaspool lennufirmat, enamus lendavast personalist – toim.) nägi juba täiendatud kollektsioone.
Mägi selgitas veel, et konkursi kutses oli kõik kirjas, mida disaineritelt oodati.
Disainerid, kes esitasid pooliku töö või kui miskit nõutud nimekirjast puudus, tegid seda omal riisikol.
Valmistööde hindamine andis kindlasti teise tulemuse, kui eskiisidega tutvumine.
Eskelineni ja Talvaku sõnul kohtuti eraldi kõigi disaineritega ning tehti soovitusi selle kohta, mida vormides veel muuta või täiendada.
«Kõik seda ka vastavalt meie soovitustele tegid. Osadel on muutused suuremad, osadel väiksemad, olenevalt sellest, mis järgus keegi oma töödega oli,» lisas Eskelinen.
Praegu käib lennufirmal Tiina Talumehega kohtumised, kus vaadatakse veel iga mudeli kõik detailid üle, et lõpuks sügisel ligi 150 lendava personali selga minevad rõivad igati ideaalsed oleksid.
«Ma arvan, et Eesti rahvuslik lennufirma saab endale lõpuks ka väärilise vormi,» lausus Mägi.