Ometi oli selleaegne ruumikogemus väga hubane. Mis on aga aja jooksul muutunud, on materjalid. Kui varem domineeris nii mööbli kui ruumi viimistlusmaterjalides puit, siis nüüdseks on see tihti asendunud odavamate lahendustega nagu PVC jms plastmaterjalid. Sinna see hubasus kaduski.
Detailid on need, mis tervikut mõjutavad. Samuti kasutati julgemalt värve ja tekstiile, sealjuures naturaalseid, näiteks villaseid materjale.
Tänapäeval kiputakse aga värve kasutama nii, et kõik asjad oleks omavahel toon toonis. Et kui on beežid seinad, siis peaks justkui olema sarnane ka diivan ja vaip, et kindlalt sobiks. Nii aga muutubki ruum anonüümseks ja steriilseks.
Kuidas siis on – kas trendid mõjutavad tarbijaid või tarbijad suunavad ikka trende? Kustpoolt tuleb suurem alateadlik surve?
Surve tuleb hoopiski tööstusest. Ettevõtted, kes ei suuda pakkuda suuremat lisaväärtust, püüavad võistelda hinnaga. Arvatakse, et võimalikult madal hind on kõige tähtsam. Kuid soodne hind tähendab loobumist paremast kvaliteedist.
On ettevõtjaid, kellele see sobib, sest kehvema kvaliteediga asjad amortiseeruvad kiiremini ja seda sagedamini on kliendil taas põhjust uus ost teha. Praegune suund on aga, et aina rohkem tarbijaid on sellest väsinud ning soovivad paremaid ja kestvamaid tooteid.
Milline on vahe, kas istuda masstoodangul või vaadata telekat käsitööna valmistatud diivanil?
Vahe selles ongi, et kas teeme oma valikud teadlikult. Kui aga keskkond ja järeltulevate põlvede elukvaliteet korda ei lähe ning see, et asjad kiiresti kuluvad ja katki lähevad samuti ei sega, siis vahet polegi.