Swedbank alustas läinud kuul uue teenusega – heategevusnõustamisega. See on mõeldud panga kõige jõukamatele klientidele ja eesmärgiks ärgitada neid rohkem head tegema.
Swedbank loodab oma jõukad kliendid heategijateks muuta
Kui teil on vara üle miljoni krooni ja olete Swedbanki privaatpanganduse klient, siis võite järgmisel nõustamisel oodata küsimust: «Kas te olete juba mõelnud heategevusele?». Tavaliselt varahaldusega tegelevaid pangatöötajaid on nüüd koolitatud ka filantroopia alal ja oskavad anda nõu, kellele raha annetada, millise MTÜ-ga ennast siduda ning kuidas luua fonde ja sihtasutusi.
Swedbankis vastutustundliku ettevõtlusega tegelev Maris Ojamuru selgitas, et nende jõukamate klientide seas on palju neid, kes saavad pidevalt e-posti teel erinevatelt organisatsioonidelt ja eraisikutelt sponsortaotlusi. Probleem on aga selles, et nende taotlejate taust pole teada ja samuti puudub mugav võimalus annetamiseks - raha täis kilekotiga kellegi ukse taha ju ei lähe.
Nii on pank lisaks nõustamise pakkumisele loonud ka spetsiaalse annetuskeskkonna, kus saab teha ühekordseid annetusi. Annetuste saajad on pank ise välja valinud ja nende tausta hoolikalt kontrollinud – vaadanud üle nende aastaaruanded, juhtide CVd ja tulevikuvisioonid. Läbi sellise kadalipu on pääsenud 22 organisatsiooni, mis tegelevad keskkonna, laste ja noorte, perekondade toimetuleku ning terviseküsimustega.
Küsimusele, miks pank kõike seda teeb, vastas Ojamuru, et kui ühiskonnas, kus nad tegutsevad pole asjad korras, siis ei ole pangal pikas perspektiivis siin ka midagi teha. Lisaks on see loomulik osa privaatpanganduse teenuse kvaliteedi tõstmisest.
Kui praegu on Swedbank Baltikumis ainuke ja maailmas nende väheste seas, kes heategevusnõustamist pakub, siis aasta-paari pärast on see muutunud täiesti tavaliseks, ennustas Ojamuru.