Päevatoimetaja:
Sander Silm

Andres Susi: Big Data on tulevik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: E24
Copy
Pärnu finantskonverentsil esines üks Cherry Media asutajatest Andres Susi.
Pärnu finantskonverentsil esines üks Cherry Media asutajatest Andres Susi. Foto: Pärnu konverentsid

Cherry Media asutaja Andres Susi rääkis aprilli alguses Pärnu Finantskonverentsil Big Datast ja tõi näiteid andmete nutikast kasutamisest ning soovitas ettevõtetel tõsiselt tegeleda enda andmebaaside korrastamise ja andmete kogumisega.

Susi sõnul on Big Data näol tegemist mõistliku asjaga, mida saab ettevõtetes kasutada. „Big Data on andmed, mis on kogutud traditsioonilistest ja digitaalsetest allikatest nii ettevõtte seest kui väljast ning mis on aluseks pidevale analüütilisele avastusprotsessile,“ defineeris Susi mõistet ning juhtis tähelepanu, et paljud metoodikad ja tööriistad jäävad sellise analüüsiga hätta. „Sisuliselt on tegemist tõenäosuste arvutamisega, kus üritame teha ennustust mingi sündmuse esinemise tõenäolisuse kohta,“ lisas Susi.

Näide maailmast on Google Flu Trends, mis tuvastas otsingute märksõnade järgi, millistes osariikides on USAs oodata gripilainet. Tavaliselt paar nädalat hiljem tuvastasid laine ka arstid. Amazon sai 2012. aastal hakkama sellega, et nad ennetavad tarnet – toode saadetakse juba enne ostmist logistikakeskusesse teele. Teise huvitava faktina tuleb 30% Amazoni müügist soovituste ploki kaudu. Ameerika suur kaubanduskett Target suudab ostukäitumise ennustada ette, millal naised sünnitama hakkavad ning neile vastavaid pakkumisi teha. Leedu ettevõte Exacaster on big data analüüsi platform, mis suudab 40% paremini ennustada mobiilioperaatorite klientide ärakukkumist. „10 aasta jooksul on kõige kuumem amet statistik,“ andis Susi soovituse karjäärivalikule mõtlejatele.

Cherry on kaasanud enda meeskonda statistiku, kes toetab erinevaid funktsioone analüüsiga. „Ligi 70-80% Cherry aktiivsetest külastajatest ja ostjatest on naised,“ esitles Susi fakti ning lisas, et niisama ostukäitumise järgi on raske tuvastada, kas tegemist on mehe või naisega. „Tihti saadavad naised mehele lingi ja paluvad midagi ära osta,“ tõi Susi esile probleemi. Kui alustati e-kirja aadresside analüüsimist, siis selle järgi suudeti märksa täpsemalt mehi ja naisi eristada.

Oluline küsimus on pildi valik reklaami juures. Kui kuvada klientidele erinevaid pilte ning võrrelda nende mõjusust, siis saab turunduse efektiivsust suurendada.

Jagades ettevõtjatele soovitusi tuleks esmalt tunnistada, et Big Data on tulevik. Teiseks tuleb korrastada andmebaase ning koguda andmeid. Kolmandaks tuleb alustada hüpoteesidega ning siis analüüsida. Neljandaks jääb Excelist väheseks ning vaja on investeerida tööriistadesse. Viiendaks on vaja investeerida inimestesse.
 

Tagasi üles