Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Riik tegi bussiliini, kuid sõitjaid napib

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Tühja bussiga sõitmine ei tasu ennast ettevõtjale ära.
Tühja bussiga sõitmine ei tasu ennast ettevõtjale ära. Foto: Sille Annuk / Postimees

Juba kaks nädalat liinil Kallaste-Rakvere raudteejaam reisijaid teenindanud Go Bus ootab sõitjaid, seni on bussil normaalne täituvus olnud vaid pühade-eelsel ja - järgsel ajal.

Tema kinnitusel kasutavad bussi väga erinevatest piirkondadest pärit inimesed. Pühade eel ja järel kasutasid reisijad liini pealinna jõudmiseks, sest enamik sõitis Rakvere raudteejaama välja, rääkis Vooremaale Jõgevamaa Ühistranspordikeskus juhatuse liige Heldur Lääne.

Kallaste ja Mustvee kandi rahvale pole aga see bussiliin veel kuigi omaseks saanud. Küll aga loodab Jõgeva Ühistranspordikeskus, et suvel on bussikasutajaid rohkem. «Kümme kuni viisteist sõitjat päevas tähendab, et seda liini kaua käigus hoida ei suudeta,» märkis Lääne.

Alates 8. aprillist jäi käigust ära Tallinna-Alatskivi buss. Kuna liin on regionaalse tähtsusega, on kolm maakonda seda doteerinud, sest kulud ei katnud tulusid juba ammu. Ühistranspordiseaduse muutmise järel ei tohi aga enam doteerida riigihanget korraldamata.

Maavalitsused pöördusid maanteeameti poole palvega korraldada uus konkurss, et leida firma, kes sooviks seda liini sõita. Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhatuse liikme Heldur Lääne sõnul saavad Alatskivi inimesed Tartu kaudu lihtsamalt liikuma, samuti on Kallaste ja Alatskivi vahel küllaltki vähe sõitjaid. Sellepärast korraldati hange Kallaste ja Rakvere vahelise liini teenindamiseks, sest sealt on võimalik ümber istuda Tallinna rongile. Liinihanke võitis Go Bus.
 

Tagasi üles