Soome konkurentsiamet nõuab Iittalalt 4 miljoni euro (63 miljonit krooni) suurust trahvi oma hinnapoliitika jõulise pealesurumise ja lõpptarbijale kahju tekitamise tõttu.
Soome konkurentsiamet nõuab Iittalalt hiigeltrahvi
Konkurentsiameti juhataja asetäitja Leena Lindberg rääkis Kauppalehtile, et taolise mahuga lugusid pole nad varem lahendanud.
Konkurentsiamet nõuab firmalt nelja miljoni euro suurust trahvi populaarsete toodete tarbijahindade paika panemise eest aastatel 2005-2007. Summa on taolise teema puhul rekordiline, järgnedes suurusjärgu osas metsandus- ja asfaldikartelli karistustele.
Konkurentsiamet andis turukohtule üle 100-leheküljelise selgituse, mis sisaldab kirjalikke tõendeid näiteks firmasisesest ja ka Iittala ning edasimüüjate vahel aset leidnud elektroonilisest kirjavahetusest.
Ameti hinnangul rikkus Iittala seadust, kui määras ära kauplustes müügil olevate toodete (näiteks Muumide sari, Mariskooli pokaalid, Kivi sarja küünlajalad) hinnad. Nii ei saanud edasimüüjad Iittala toodete hindadega omavahel konkureerida.
Konkurentsiameti väitel maksis tarbija toodete eest liiga kõrget hinda. Kuna kahju tekitati kõppkokkuvõttes just tarbijale, siis taolist eksimust peetakse üheks kõige tõsisemaks konkurentsiseaduse rikkumiseks.
Ette antud hindadega nõustus 90 kauplust. Kaubamajad ja marketid polnud nõus ning neid mõjutati suuliselt või e-posti kaudu, vahendas Kauppalehti.
Konkurentsiamet peab eriti taunimisväärseks, et Iittala jätkas oma hinnapoliitika pealesurumist ka pärast seda, kui ameti esindajad olid ettevõtte tegevust uurinud. Ka ei näidanud Iittala üles koostöövalmidust konkurentsiametiga.
«Peame kõiki süüdistusi alusetuks. Meie pole oma arvates konkurentsiseadust rikkunud,» kommenteeris Iittala tegevjuht Jaakko Autere.
Firma esitab turukohtule oma seisukohad juuni lõpuks, millele konkurentsiamet peaks vastama septembriks.