Tarbija24 otsis lugejatele vaatamiseks viimaste aastate Tervise Arengu instituudi (TAI) alkoholivastaste kampaaniate reklaame, et saaksite otsustada, kas need klipid on tõhusad ja kas nad paneksid teid oma hoiakuid muutma?
Vaata Eesti reklaame, mis peaksid panema vähem alkoholi jooma
Nimelt väidavad käitumisteadlased, et maailmas väga levinud hirmusõnumite kasutamise taktika tervise edenduse kampaaniates võib anda soovitust vastupidise tulemuse.
«Kui inimestele näidata ähvardava või hirmutava sisuga sõnumeid, siis pööravad nad selektiivselt tähelepanu mujale. Kõige enam teeb seda riskigrupp, keda mõjutada üritatakse. Teisalt leitakse, et inimesed kipuvad isegi siis, kui nad pööravad reklaamile tähelepanu, hirmusõnumite sisu hindama väga kriitiliselt ja erapoolikult, eesmärgiga sõnum ümber lükata,» arvab TNS Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann. Tema hinnangul oleks märksa rõhusam kasutada meelelahutuslikke ja humoorikaid sõnumeid.
Vaata ja avalda arvamust nende reklaamide kohta!
Lisaks võib vaadata noortele suunatud lühifilmi «Dr. Suits» peaosas Jan Uuspõlluga.