Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kümme nippi, kuidas aega paremini kasutada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marian Männi
Copy
Kuidas aega planeerida?
Kuidas aega planeerida? Foto: SCANPIX

Äriideid ja -trende vahendav veebiajakiri Entrepreneur avaldas kümme soovitust ettevõtjatele, kuidas kõige tõhusamalt aega planeerida.

1. Kanna endaga nädala jooksul kaasas ajakava, kuhu pane kirja kõik mõtted, vestlused ja tegevused. See aitab sul mõista, kui palju sa ühe päeva jooksul tehtud saad ja kuhu su hindamatud hetked kaovad. Sa näed, kui palju sul tegelikult tulemuste saavutamise peale aega kulub ja kui palju sellest ajast läheb raisku tulututele mõtetele, vestlustele ja tegevustele.

2. Iga tegevuse ja vestluse jaoks, mis su firma jaoks olulised on, peaks olema kindel aeg määratud. Asjade ärategemise nimekirjad muutuvad aina pikemaks kuni selle hetkeni, et nendega ei ole enam midagi peale hakata. Märkmikud, kuhu kohtumised kirja panna, toimivad paremini. Pane kirja kohtumisi ka iseendaga: võta aega oluliste mõtete, vestluste ja tegevuste jaoks. Pane kirja, millal nad hakkavad ja millal lõppevad. Ole piisavalt distsiplineeritud, et neist kinni pidada.

3. Planeeri aega nii, et vähemalt pool sellest veedad sa nende mõtete, tegevuste ja vestluste tarvis, mis kõige rohkem tulemusi toovad.

4. Pane kirja «planeeritud katkestused»: planeeri need hetked päevakavasse, mil su tegevus on häiritud.

5. Tegele esimesed pool tundi oma päevast sellega, et planeeri seda. Ära enne päevaga pihta hakka kui plaan paika pole saanud. See on kõige tähtsam osa päevast.

6. Võta viis minutit enne igat telefonikõnet, et otsustada, mis tulemusi sa soovid. See aitab sul visualiseerida edu ja tulemust enne, kui sellega alustanud oled. Samuti aitab see aega maha võtta. Pärast igat telefonikõnet võta viis minutit, et hinnata, kas saavutasid selle, mida sa soovisid. Kui ei, siis mis puudu jäi? Mida peaksid tegema, et seda vältida?

7. Riputa üles «Ära sega» silt, kui sa pead ilmtingimata töö ära lõpetama.

8. Proovi mitte vastata telefonile lihtsalt sellepärast, et see heliseb ja meilidele, sest need ilmuvad. Ära anna inimestele oma tähelepanu lihtsalt niisama - välja arvatud siis, kui see on absoluutselt vajalik su firmale, et olukord saaks kohese vastuse otse inimeselt. Selle asemel planeeri kõnedele ja meilidele vastamine oma ajakavasse.

9. Blokeeri ära tähelepanu hajutajad nagu Facebook ja teised sotsiaalmeedia võrgustikud. Välja arvatud siis, kui sa kasutad neid oma äri edendamiseks.

10. Ära unusta, et kõike on võimalik ära teha. Ja et 20 protsenti su mõtetest, vestlustest ja tegevustest võivad suure tõenäosusega toota 80 protsenti tulemustest.

Märksõnad

Tagasi üles