Päevatoimetaja:
Sander Silm

Estonian Airi vormirõivaste võitja selgitasid žürii ja lepingutingimused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonian Airi uute vormirõivaste konkursi võitis Tiina Talumehe disainitud kollektsioon number 3.
Estonian Airi uute vormirõivaste konkursi võitis Tiina Talumehe disainitud kollektsioon number 3. Foto: Liis Treimann

Kuigi Estonian Air küsis mitmel pool ka rahva arvamust uute pardapersonali rõivaste kohta, said valiku juures määravaks hoopis žüriihääletus ja lepingutingimused.

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni sõnul oli võidutöö valimisel kolm sisendit: 33 protsenti rahvahääletus, 34 protsenti žüriihääletus ja 33 protsenti lepingutingimused.

Rahvahääletuse võitis Katrin Kuldma disainitud võistlustöö nr.4, žüriihääletuse võitis Tiina Talumehe võistlustöö nr 3.

Otsustamise kolmanda sisendi - võimalike lepingu -ja tasumistingimuste - selgitamiseks kohtus žürii eraldi kõigi disainerite ja tootjatega.

«Selles kategoorias osutus samuti sobivaimaks ja soodsaimaks lahenduseks Tiina Talumehe ja Profline’i toodetav komplekt,» tõdes Eskelinen.

Rahvahääletuse osakaal oli tema sõnul 33 protsenti. Ehkki on neid, kes selle üle nurisevad, et rahvahääletus sada protsenti ei otsustanud, on see igati loogiline, et otsustamisel oli sõnaõigus ka peamiselt pardapersonalist koosneval žüriil, kuhu kuulusid inimesed, kes uusi vormirõivaid kandma hakkavad.

«Seega on väga oluline, et need oleksid mugavad ja et nad ennast nendes hästi tunneksid,» sõnas Eskelinen.

Žürii hääled andsid 34 protsenti ja ülejäänud 33 protsendi puhul said otsustavaks kollektsiooni hind Estonian Airi jaoks ja lepingutingimused.

Žüriipoolne valiku tegemine oli Eskelineni kinnitusel väga-väga pingeline, sest kindlat liidrit ei olnud. «Kõik konkursile esitatud tööd olid potentsiaalsed võitjad, mistõttu kujunes otsustamisprotsess keeruliseks.»

Žürii esinaise Anneli Tüüri sõnul võlus võitnud kollektsiooni puhul eelkõige omanäoline, terviklik lähenemine ning suuremate ja väiksemate detailide omavaheline harmoneerumine.

Hindamise juures olid olulised kriteeriumid kandmise mugavus (pintsaku puhul õlgade liikuvust, seeliku puhul käimise mugavust jms), kanga kvaliteet (ei tohi olla kergesti kortsuv või määrduv) jms.

Vormikandjaid on kokku ca 150, uute vormide valmimise ajaks on sügise algus.

Rahvahääletusel anti üle 36 000 hääle

Põhiliseks hääletuskeskkonnaks oli Estonian Airi kodulehekülg, kus osales 19 202 hääletajat. Kollektsioonide 3 ja 4 vahel toimus tihe rebimine, kusjuures viimane, Katrin Kuldma kollektsioon, edastas oma konkurenti ligi saja häälega.

Lisaks toimus hääletamine ka ajaleht Postimees kodulehel, kus kokku hääletas 17 240 inimest.

Rahva poolehoid kuulus kollektsioonile nr.4, edestades kollektsiooni nr.3 enam kui 2000 häälega.

Ühtekokku  hääletas kahes keskkonnas kokku üle 36 tuhande inimese. 

Kampaania läbiviimise idee sündis Eskelineni sõnul arendusprojekti «Uuenenud Estonian Air» raames. Suures osas viidi see ellu omade jõududega ning Estonian Airi kodulehel olevat hääletuskeskkonda aitas kujundada reklaamiagentuur Velvet DP.

Tagasi üles