Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Trendmark asutas uuringufirma OÜ Uuring

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Paberkurg.
Paberkurg. Foto: OVE MAIDLA/PM/EMF

Eesti üks juhtivaid meediavahendusagentuure Trendmark asutas eraldi uuringutega tegeleva ettevõtte OÜ Uuring .

Ettevõte tegeleb kliendispetsiifiliste uuringute läbiviimisega kliendi tarbija ja turutrendide mõistmiseks ning turunduskommunikatsiooni efektiivsuse mõõtmiseks.

Trendmarki juht Janeck Uibo sõnul tingis eraldi ettevõtte asutamise asjaolu, et meediaagentuurilt üldiselt ei teata oodata sedavõrd põhjalikku lähenemist kampaaniate planeerimisele, mis algab kaugelt enne meediaplaani tehnilist koostamist, kirjutas Best Marketing.

Uibo sõnul suudab tänapäevane ja tugev meediaagentuur oma klientidele pakkuda oluliselt rohkem ja sisulist abi kampaania efektiivsemaks planeerimiseks. 

OÜ Uuring  kasutab MediaComi metoodikaid

Trendmarki uuringute porfellis täna kümme erinevat uuringumetoodikat alates eel-ja järeltestidest (ConceptTest, ImpactLevel) kuni brändiväärtuse mõõtmise uuringuni (BVI).


Kuigi tegijate sõnul ei ole ükski klient kunagi uuringutulemuste sõltumatuses kahelnud, usutakse, et eraldi uuringuüksuse loomine võtab maha ka selle kahtluse, kas meediafirma poolt tehtud uuringud ja mõõtmised on (meedia)sõltumatud.

«Uuring OÜ «toode» ehk uurimusprojekt on sõltumatu nii meediaagentuuri projektijuhist kui ka kliendi meediamahust,» kinnitas Trendmarki strateegiline planeerija ja uuringuüksuse juht Olga Peresild.

Tema sõnul on tähtis vaid kliendi küsimus ja see, kuivõrd hästi ja kuivõrd kuluefektiivselt suudetakse aidata kliendil lahendada tema küsimust.

«Võtame hästi kitsa ja primitiivse näite – kui analüüsist tuleb välja, et klient üldse ei vaja meediatoetust oma toote/brändi turustamisel, siis kõik soovitused võimaliku tegevusplaani osas puudutavad ainult muid turundusvahendeid,» ütles Peresild.

OÜ Uuring  tiim koosneb hetkel kolmest inimesest ja üksus hakkab kasutama nime MediaCom Business Science.

Kuigi uuringufirma on asutatud peamiselt Trendmarki oma klientide teenindamiseks, on uuringuid läbi viidud ka klientidele, kes ei ole Trendmarki meediakliendid, sh Venemaal ja Baltikumis.

Trendmarki olulisemad uuringuprojektid on seni olnud seotud Elioni, Saku, EMT, Prisma ja Reval Hotels'iga.

OÜ Trendmark  kuulub Agecom`i gruppi, mis on Baltikumi suurim meediaagentuure koondav haldusfirma ja number üks meediavahendaja nii Eestis, Lätis kui Leedus.

Alates 2009. aasta 1. oktoobrist esindab Trendmark rahvusvahelist meediaketti MediaCom, mis kuulub maailma juhtivasse turunduskommunikatsioonigruppi WPP.

Tagasi üles