Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ostja ettepanek: pood võiks ostud ise ära pakkida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Stockmannis pakiti hullude päevade ajal kõik ostud poe poolt kottidesse ära.
Stockmannis pakiti hullude päevade ajal kõik ostud poe poolt kottidesse ära. Foto: Toomas Tatar

Tarbija24 lugeja tegi ettepaneku, et Eesti supermarketites võiks õhtuse tipptunni ajal klientide ostud ära pakkida, et kassasaba kiiremini liiguks. Poodide sõnul osadele ostjatele see ei meeldi.

«Sattusin hullude päevade ajal Stockmanni kaubamaja toiduosakonda, kuigi kõik kassad korraga ei töötanud, polnud mingeid sabasid, sest teenindaja pakkis ostud kotti ära veel enne arve maksmist,» kirjutas Tarbija24 lugeja. Ta tegi ettepaneku, et kuna poodides nagunii napib kassapidajaid, siis võiks ju õhtuse tipptunni ajal samamoodi käituda ka teistes poodides. «Kassasabad oleksid lühemad ja koolilapsed saaksid paar tundi päevas taskuraha teenida,» pakkus ta.

«Oleme Prismas üldiselt seda meelt, et järjekordade tekkimisel on kliendi kaupade pakkimise asemel mõistlikum avada lisakassad,» rääkis Prisma kommunikatsioonijuht Silver Säga. Küll aga on pood pakkimist pakkunud näiteks jõulude ajal, kui kõik võimalikud kassad on avatud ja inimeste ostud suured. «Oluline on siinjuures kindlasti aga arvestada ka klientidega, kellele see teenus ei meeldi. Paljudel inimestel on välja kujunenud oma loogika, kuidas nad oma ostetud kaupa ostukotti pakivad ja ei taha, et keegi teine seda nende eest teeb,» lisas Säga.

Selveris on klientide kaupu pakitud pühadeperioodil, et inimeste poeskäiku ja kassade tööd kiirendada. «Eelkõige ongi seda tarvis teha jaanipäeval ja jõulude ajal, kui ostud on suured ja inimesi poes väga palju,» rääkis Vilu. Ta lisas, et samas on pood saanud pakkimise kohta klientidelt vastakaid hinnanguid. «Leidub inimesi, kes on väga tänulikud, aga ka neid kliente, kes tahavad ise asjad harjumuspärases järjekorras kotti pakkida ning on väga häiritud kui keegi teine seda teeb,» tõdes ta.

Rimi kasutas pakkijate teenust mõne aasta eest, kui kaupluste võrgustik oli väiksem ning suuremate kampaaniate ja kaupluste avamiste puhul oli vajadus teenindamise kiirendamiseks. «Taoline lisaabi on vajalik üksikute suurte mahukampaaniate korral, et tagada võimalikult kiire kassa läbilaske võime. Täna on meie kaupluste võrgustik väga lai ja kliendid hajutatud, mistõttu ei ole igapäevane pakkijate kaasamine meie hinnangul otstarbekas,» oli Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja veendunud.
 

Tagasi üles