Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rail Balticu projektijuht: läbirääkimised võiksid kulgeda kiiremini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liina Valdre
Copy
Rail Balticu võimalik trass.
Rail Balticu võimalik trass. Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi kinnitus, töö projektiga käib täie hooga edasi, seda nii rahvusvaheliselt kui ka maakonnaplaneeringutega, kuid läbirääkimised võiksid siiski kiiremini kulgeda.

Kommenteerides ühisfirma loomist ning koostööd Läti ja Leeduga, millele Euroopa Komisjoni asepeasekretär Henrik Hololei  Läti meediaga suheldes viitas, möönis Sirp, et läbirääkimised ei kulge tõesti nii kiiresti kui  Eesti sooviks. «Suurte projektide puhul on see ka loomulik,» lisas ta.

Seni on Sirgi sõnul lahendamata ka Vilniuse ühendamise küsimus. Nimelt ütles Leedu transpordiministeeriumi osakonnadirektor Arenijus Jackus aprilli alguses enne eelmis Rail Balticu töögrupi kohtumist uudisteagentuurile BNS, et Leedu ei saa nõustuda Eesti ja Läti ettepanekuga, et Vilniuse Rail Balticuga liitmise lõplik otsus tuleb teha hilisemas staadiumis, kui on tehtud vastavad uuringud ja analüüsid.

Järgmine töögrupi kohtumine toimub uuel nädalal, kus Sirbi sõnul üritatakse konstruktiivselt edasi liikuda. Järgmisena on kavas asekantslerite ning seejärel ministrite kohtumine.

«Suures pildis on kõik osalised uue kaasaegse transpordiühenduse arendamise poolt ning kellegi huvides ei ole projekti ära jäämine,» rõhutas Sirp.

Hololei on  Läti meediale öelnud, et kui Baltimaad ei ilmuta otsusekindlust Rail Balticu suhtes, võib kaotsi minna Euroopa Liidu 85-protsendiline kaasfinantseerimine ja kogu projekt kui selline.

Samas rõhutas Hololei, et süüdlaste ja venitajate otsimine on viljatu tegevus ning sellest pole kasu kellelegi.

Tagasi üles