Kui varahommikul olid Stockmanni kaubamaja uste taga ootamas peamiselt naised, siis mõni minut hiljem käis äge sagimine meesteosakonnas Armani näidiste juures. Vaid viis minutit pärast poe avamist olid meestel käed riideid täis ja nad kiirustasid neid proovima.
Hullud päevad algasid tormijooksuga Armanile
Kui hullude päevad jaoks varutud triiksärkide kastidest läksid mehed peatumata mööda, siis Armani näidiste juures oli kohe pärast poe avamist tihe sebimine. Kehtis reegel: kes ees, see mees ning ilmselt oli meestel kiirustamiseks ka põhjust, sest veerand tundi hiljem olid stanged juba pooltühjad.
Teiseks meesteosakonna tõmbenumbriks näivad sel aastal olema teksad. Erinevalt naistest mehed oma varahommikusest poeskäigust rääkida ei tahtnud.
Naisteosakonnas oli kõige rohkem inimesi soodushinnaga kingade juures. 25-aastane Svetlana otsis kohta, kus proovida kahte paari kingi. «Ainus asi, mis ma siit ostan, on baleriinad, mis muidu maksavad 70 eurot, aga siin on 52,» rääkis naine. Svetlana sõnul on see Eesti oludes soodne pakkumine, aga USAs maksaksid samasugused kingad vaid 40 dollarit.
Vaid mõned minutid pärast poe avamist oma ostude eest tasunud 44-aastane Merle ostis samuti endale kingad. «Kui muidu maksvad sellised klassikalised meie kliimasse sobivad tänavakingad 100 eurot, siis siin on need 44,» oli ta oma ostuga rahul. Väikest musta käekotti oli tal vaja ja just hulludel päevadel oli ohtrate taskutega sobiv mudel saadaval.
Lisaks kingadele oli pärast poe avamist palju uudistajaid ka Marc Aureli näidiste, Vero Moda pluuside, Espirit' särkide ja Vila jopede juures. Kui muidu käituvad Eesti ostjad poes üsna vaoshoitult, siis hulludel päevadel ei peeta paljuks riideid otse proovisaalis selga passida. Üks neiu proovis avalikult teksapükse ja teine hindas peegli ees punase kleidi sobivust.
Kui riiete korrusel oli kassasabas kõige rohkem viis-kuus inimest, siis Finnairi soodsate lennukipiletite sabas ootas mitukümmend inimest. «Tulin hommikul siia viis minutit pärast avamist ja sain järjekorranumbriks 54,» rääkis Raivo Lõkk (29).
Temal on kindel soov sõita Pariisi ning praegu on armastuse pealinna piletid müügil 189 euroga. «Muidu on need vist vähemalt 100 eurot kallimad,» arvas mees. Kas ta ka loodetud piletid saab, polnud mees kindel, sest eelnevalt asja uurides jäi talle mulje, et pileteid on piiratud kogus. «Olen siin esimest korda, kui ei saa, siis vähemalt tean, mis siin toimub,» oli ta optimistlik.
35-aastane Tatjana on juba kogenud lennukipiletite ostja ning sel aastal soovib ta lennata Barcelonasse. Hullude päevade pakkumine on 210 eurot, muidu maksavad piletid 310 eurot. Naise sõnul on ta varasematel aastatel hulludelt päevadelt ostetud piletitega käinud Roomas ja Milanos. «Ma olen alati soovitud piletid saanud,» oli naine kindel.
Suure karbiga tüüris koduosakonnast kodu poole Sirje Leetma (57), kes oli Raplas elava tütre palve peale tulnud ostma aurumoppi. «Tütar palus seda osta, sest tal on väiksed lapsed ja ta ei jõua koristada,» rääkis naine. Naise sõnul on ta ka varem hulludel päevadel käinud tütre palvel laste jaoks asju ostmas. «Ega ma ei tea, kui palju soodsamad need on, aga tütrele tuleb kataloog koju ja siis ta valib sealt vajalikud asjad välja,» rääkis proua. Seda, et hulludel päevadel müüakse lastekaupu soodsamalt, kinnitas ka Ginta (43), kes ostis lapsele kingad. «Need olid umbes 15 eurot odavamad kui muidu,» rääkis naine. Koos emaga kaubamajja tulnud Kirke (21) oli välja valinud mitu kaussi ja koogivormi. «Need on siin poole odavamad kui Tallinna kaubamajas,» rääkis neiu.
Rahu ja vaikus valitsesid pärast avamist Stockmanni kõrval asuvates telkides, kus müüdi WC-paberit, rattaid ja kevadlilli. Ka toiduosakonnas nägi selle poe kohta haruldast vaatepilti – kassapidaja ootas kliente.