Transpordi ametiühing pöördus märgukirjaga suuremate veoteenuse tellijate poole, et veenda neid olema ettevaatlikud hinnasurve osutamisega vedajatele ning seega säilitada legaalne ja ohutu veoturg.
Ametiühing hoiatas RLK-d, Saku Õlletehast ja Rimi
Hoiatuskirja said teiste seas Rakvere Lihakombinaat, Rimi ja Saku Õlletehas, teatas Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühing.
Ametiühingu kinnitusel on üliterav konkurents Eesti transporditurul loonud olukorra, kus veohinnad on kohati langetatud kriitilisest piirist allapoole ja ausal ettevõtjal on raske veepeal püsida.
Hinnasõjas osalevad transporditeenuse tellijad on muutmas võimatuks seadusliku transporditeenuse pakkumist ning aitavad seega kaasa ebaseadusliku transpordiäri levikule.
Tööandjaid esindava autoettevõtete liidu tegevjuhi Villem Tori sõnul moodustab transporditeenuse hinnast tervelt 30 protsenti töötajate palgakulu koos vastavate maksudega. Kui klientide poolne hinnasurve jätkub, ei jää transpordiettevõttel muud üle kui langetada oma teenusehindu maksude, autojuhtide miinimumpalga või juhtide töö- ja puhkeaja reeglite rikkumise arvelt.
Transporditeenuse pakkujad maksavad sotsiaalmaksu keskmiselt vaid 5000-kroonise kuupalga pealt töötaja kohta, reaalselt algab keskmine palk sektoris aga 9000-kroonist. Samuti on mitmete transpordiettevõtete kulutused kütusele mõistlikus suurusjärgus vaid juhul kui maksud jäetakse riigile tasumata.
Nii tegutseb turul ettevõtteid, mis veavad kaupa näiliselt kütusekuluga 10 liitrit sajale kilomeetrile, mis on omane keskklassi sõiduautole, kuid kaubaveol ilmvõimatu.
Samas soovitab ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson oma head mainet väärtustaval transpordi tellijal teha ka ise päringuid vedajate oluliste majandusnäitajate osas veendumaks, et vedaja tegutseb kõiki seadusi järgides.
Petersoni sõnul on ametiühing valmis vajadusel ka ise ettevõtjaid teenusepakkujate hindamisel nõustama.