Möödunud nädalal tabas mitmeid klienditeenindajaid üllatus, kui terminal teatas, et makse on õnnestunud veel enne, kui klient jõudis PIN-koodi sisestada. Kuna seda tuli ette ka seeniorkaartide puhul, siis usuti esiti, et tegemist on pangapoolse uuendusega, mis säästab vanemaid inimesi PIN-koodi toksimisest. Veel selle nädala teisipäeval tuli ette paroolita maksmist.
Kaardimaksed ei nõudnud tõrke tõttu PIN-koodi
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask selgitas, et pangal tuli uuendada makseterminalide tarkvara. Tehnilise tõrke tõttu tekkis olukordi, kus PIN-koodi polnud makse kinnitamiseks vaja.
Kaardimaksete vahendustasusid piirata sooviv Euroopa Komisjon nõuab, et VISA ja MasterCardi deebet-, krediit- ja ärikaartide erinevad vahendustasud oleks aruandluses selgelt välja toodud. Sellega seonduvalt tuli Eesti müügikohad üle viia uuele platvormile.
Siilivask ütles, et pea kõikides kauplemiskohtades käis see valutult. «Siiski leidus paar kauplemiskohta, kus just selle ülemineku tõttu võiski juhtuda teatud kaartidega olukord, kus kaardil ei küsitud PIN-koodi,» selgitas Siilivask, kelle sõnul esines probleem kindlal ajavahemikul toodetud Maestro kaartide ja teatud kassasüsteemi lahenduste puhul.
«Me oleme tuvastanud mõnes üksikus makseterminalis tehnilise vea. Viga saab juhtuda ainult paljude tehniliste asjaolude kokkulangemisel,» tunnistas SEB panga kommunikatsioonijuht Evelin Allas, kelle sõnul puudutas tõrge nelja SEB makseterminali. Swedbank kinnitas, et tõrge puudutas mitut kauplust. Pangad kinnitasid, et probleem on nüüdseks lahendatud.