Päevatoimetaja:
Sander Silm

Estonian Airi kahjum on oodatust suurem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Air.
Estonian Air. Foto: Toomas Huik

Audiitorfirma Deloitte näeb neil päevil ränka vaeva, et Euroopa Komisjoni uurimisest tulenevas segaduses Estonian Airi finantsolukorra kohta mingitki hinnangut anda. Kuigi auditeerimise käigus võib puhaskahjumi täpne näitaja muutuda, sai Estonian Air Postimehele teadaolevalt mullu kahjumit 8,1 miljonit eurot, mida on üks miljon rohkem, kui riik prognoosis.

Rahvusliku lennufirma nõukogu esimees Jaan Tamm ja nõukogu liige Erki Urva kinnitasid, et auditeerimata kahjum jääb sellesse suurusjärku. Ettevõtte tegevjuht Jan Palmér arvudest veel rääkida ei tahtnud, kuid ütles, et nad täidavad restruktureerimisplaani, mis aasta aega tagasi Euroopa Komisjonile esitati.

«Kui jagada meie äri osadeks, siis põhitegevus, millega tahame pikaajaliselt jätkata, on tõenäoliselt kasumis,» ütles Palmér. «Aga siis on meil kaks lennukit, millest me ei saa lahti. Püüame nendega võimalikult palju tšarterreise teha, aga me ei ole nendega ikka veel plussis. Lisaks toimus mullu suurem osa restruktureerimisest. Vähendasime nii töötajate kui ka lennukite arvu ja müüsime vara.»

Kahjum on Palméri sõnul seega tekkinud peamiselt erakorralistest kuludest ja sellest, et pole leitud piisavalt tegevust kahele üleliigsele Embraer 170 lennukile, mille järele pole ka turul nõudlust ja mida pole seega olnud võimalik maha müüa.

Audiitorite töö teeb keeruliseks see, et kuna Euroopa Komisjon uurib endiselt, kas Estonian Airile viimastel aastatel antud raha on keelatud riigiabi või restruktureerimiseks vajalik lisakapital, siis on ettevõtte omakapital 2012. aastal saadud 49 miljoni eurose kahjumi tõttu miinuses.

Tagasi üles