Seesam kindlustuse tehtud tarbijauuringust selgus, et enamik autoomanikke põhjendab kaskokindlustuse puudumist auto väärika vanusega.
Uuring: mu auto on kasko jaoks liiga vana
Enam kui pooled vastajatest (52%), kelle sõidukil on lisaks kohustuslikule liikluskindlustusele ka kaskokindlustus, peavad kaskot oluliseks igakuiseks kulutuseks, mis vajadusel aitab end kaitsta ootamatute väljaminekute eest, teatas uuringu tellinud Seesam. Seejuures oli kõigest üheksal protsendil vastajatest väga uus auto, mida seetõttu sooviti enam kaitsta. Viiendik neist, kelle autol kasko puudus, pidasid seda kindlustust liiga kalliks.
Valdav osa ehk 70 protsenti põhjendas kaskokindlustuse puudumist sellega, et auto on nii vana, et sellele ei tasu täiendavat kindlustust teha.
Seesam kindlustuse tootejuhi Erkki Sippi hinnangul ei ole kaskokindlustus mõeldud vaid kuni viie aasta vanustele sõidukitele, vaid kindlasti tasub kaskokindlustus ära ka vanemate autode puhul.
«Kindlustuse kallidus on suhteline – kui omanik jõuab auto soetada, maksta kütuse, hoolduse jms eest, siis on tegelikult ka kaskokindlustuse valik juba auto soetamisel oluline,» selgitas Sipp.
Ta tõi näitena sageli esineva juhtumi, kus autoomanik läheb poodi, parkides auto kaubanduskeskuse parklasse, ning poest naastes leiab, et autol on nurk maha sõidetud ning kahjustada on saanud nii sõiduki tuli kui ka põrkelaud. Suure tõenäosusega võib kahju põhjustaja olla sündmuskohalt lahkunud ning seega ei ole kahju kelleltki sisse nõuda. Arvestades, et auto esi- või tagatuli võib maksta keskmiselt 1000 eurot ning sellele lisanduvad veel keretööd, võib kogukulu küündida paari tuhande euroni. Kaskokindlustuse keskmine aastane makse on 500 eurot – seega juba ühe sellise väiksema juhtumiga tasub kaskokindlustus autoomanikule ära.
Seesam kindlustuse tarbijauuringus osalejate kindlustusvalikud jagunesid viie erineva kindlustusfirma vahel.
Kindlustuspakkujast hoolimata selgus, et tarbijad teevad enda valiku eelkõige ratsionaalsetel põhjustel, lähtudes kindlustuse hinnast (24%) või kindlustuskatte ulatusest ning sellele tehtava kulutuse väärtusest (24%). 15% kindlustatud sõidukiomanikest valis kaskokindlustuse samast firmast, kus asuvad tema kõik teised kindlustusedki. Ülejäänud vastajad usaldasid sõbra-tuttava või tööandja soovitusi või olid lojaalsed kindlustusfirmadele, kus asusid nende kõik teised kindlustused.
Seesam kindlustuse tarbijauuring toimus 12.-28. märtsini internetiküsitlusena. Uuringus osales 794 vastajat, kes sattusid valimisse juhuvaliku alusel.