Päevatoimetaja:
Sander Silm

Swedbanki klient avastas kummalise ülekande odavlennufirmale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Internetipank.
Internetipank. Foto: Kaarel Tigas/Õhtuleht

Tarbija24 lugeja avastas 19. märtsil, et tema kontolt on läinud raha Suurbritannia odavlennufirmale easyJet.

19. märtsil oma konto väljavõtet uurides avastas Tarbija24 lugeja juhuslikult, et tema kontolt oli läinud 90 eurot Suurbritannia odavlennufirmale easyJet. Tehing oli tehtud kaks päeva tagasi.

Swedbanki helistades soovitati kaart kinni panna ja uus teha. Seejärel otsustas klient ka lennufirmalt aru pärida. Talle kinnitati, et tehing tundus kahtlane ja raha tagastatakse viie päeva jooksul, kuid turvalisuse huvides selle tagamaid ei kommenteeritud.

«Uurisime nüüd antud juhtumit ja lühike vastus on, et tõenäoliselt on tema kaardiandmed sattunud kolmandate isikute kätte, kes on neid siis ära kasutada tahtnud,» nentis Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask. Ta kinnitas, et klient avastas tehingu ise.

«Taolisi asju tuleb ikka aeg-ajalt ette, kus kliendid internetis või näiteks reisil olles kasutavad oma kaarti kahtlastes kohtades, kus siis seejärel kurjategijad võivad kliendi kaardiandmed varastada ning püüda sellega kliendilt raha kätte saada,» selgitas Siilivask.

Taolistel juhtudel tuleks koheselt sellest panka teavitada ning kaart sulgeda ja tehing vaidlustada, lisas ta.

Tagasi üles