Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Fänn või sõber Facebookis pole sõber päriselus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Reaalne fänn ja Facebooki fänn käituvad väga erinevalt.
Reaalne fänn ja Facebooki fänn käituvad väga erinevalt. Foto: AFP / Scanpix

EMT turundusdirektor Piret Mürk-Dubouti sõnul on iga turunduskanali puhul oluline, kui paljudele inimestele see mõjub.

Just turunduskanali kaudu inimseteni info viimise tõttu on Mürk-Dubouti sõnul oluline ka Facebooki fännide arv, kirjutas Best Marketing.

«Sõna «fänn» tundub tõtt-öelda natuke ebakohane sõna, kui mõelda firmade lehekülgedega liitumisele,» lausus Mürk-Dubout ja lisas, et fänlus eeldaks justkui ikka tulisemat suhet, kui on inimesel enamiku Facebooki lehtedega, mille fänniks on hakatud.

«Aga eks see ole lihtsalt on harjumise asi, et Facebookis on kõik «sõbrad» ja «fännid», ehkki tavaelus piirame nende sõnade alla kuuluvaid inimesi hoopis kitsama ringiga.»

Mürk-Dubouti hinnangul ei saa fännilehtedega liitunuid lahterdada «õigeteks» ja «valedeks». Turundusinimesena ei nõustu ta ka sellega, et turundusliku tegevuse (loosikampaania vm aktiveeriv tegevus) ajel liitunud oleksid kuidagi vähemväärtuslikud kui muudel aegadel tulnud.

«Muidugi võivad inimesed teha «liitun» klõpsu puhtalt loosimise ajel, aga kui firma või teema teda ikka üldse ei huvita, siis teeb ta ilmselt ka «lahkun» klõpsu, mis on ju sama kerge.»

Kui aga firma või teema siiski talle huvitav tundub, siis ta jääb. Ja Mürk-Dubouti sõnul pole mingit põhjust alavääristada inimest sellepärast, et tema liitumisklõpsu ajendas konkreetne loosimiskampaania.

«Taas kord: fänn või sõber Facebookis pole see, mida fänn võib sõber päriselus tähendab.»

Ettevõte peaks oma suhtlusportaali fännidele tema hinnangul pakkuma just huvitavat ja olulist infot, et inimestel oleks põhjust edasi firma tegevustel silma peal hoida.

«Kogemus on näidanud, et väga hästi töötab ka igasugune interaktiivsus – võimalus fännidelt midagi küsida, nende arvamust ja kogemust saada.»

Märksõnad

Tagasi üles