Mitmed ettevõtted on asunud küsima klientidelt paberarvete esitamise eest tasu, kuna klient saab arvet näha ka internetist. Elisa näiteks küsib e-arvete saatmise eest e-mailile veel eraldi tasu, sest klient saab ju ka iseteeninduskeskkonnas arvet näha.
Tarbijakaitseamet ei välista tasuliste arvete pärast kohtusse minemist
Soomes pöördus tarbijaombudsman Elisa vastu turukohtusse, kuna viimane küsib paberarve saatmise eest kliendilt 1,90 eurot, vahendas YLE. Konkurentsi- ja tarbijaametnikud aga leidsid, et ettevõte peab arvestama, et kõigil klientidel ei ole ligipääsu e-arve kasutamiseks. Kohus keelas sellise tegevuse. Elisal on aega 23. maini, et otsus edasi kaevata.
Elisa Eesti oli kindel, et Soome kohtus tehtav otsus Eesti kliente kuidagi ei mõjuta. Tarbijakaitseamet selles aga nii kindel ei ole. Amet paberarve saatmise eest eraldi lisatasu küsimist ei poolda.
«Kas ja kui palju Soome kohtuotsus omab mõju Eestis, ei oska hetkel prognoosida,» nentis tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski. «Oleme oma seisukoha edastanud Elisale ning ei ole välistatud asja sisuline vaidlus ka Eesti kohtus,» kinnitas Turetski ja teatas, et ei saa rohkem teemat kommenteerida.