Vaata, milliseid e-poode lugejad kiidavad või laidavad

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiiresti arenev e-kaubandus on toonud tööd juurde ka Eesti Postile.
Kiiresti arenev e-kaubandus on toonud tööd juurde ka Eesti Postile. Foto: Peeter Langovits

Tarbija24 palus lugejatel jagada kogemusi erinevate e-poodidega. Kõige rohkem muljeid laekus Aliexpressist ning Amazonist tellimise kohta. Üldjuhul hinnatakse seda, et kaup on palju odavam. Samas ei ole kauba kvaliteet alati hea ning pakki tuleb sageli oodata kaua.

Amazon

«Saatmine on suhteliselt kallis. Eelmisel aastal tellisin Kindle Paperwhite’i (e-luger) ja siis tuli saatmise ja tolli kuludega kokku maksta sama summa, mis siit ostes. Paari kuu pärast kanti mõned eurod tagasi selgitusega, et toll ei olevat nii palju maksnud,» kirjutab üks lugeja.

«Ei ole pidanud pettuma, siiani olen kõik ilusti kätte saanud. Jõulude ajal tellitud kaup tuli küll kahe kuu pärast, aga tuli ka see lõpuks kohale. Suhtlesin kauplejaga, kes saatis teise saadetise uuesti ja lubas mõlemad saadetised endale jätta (tuli siiski ainult üks). Kaupleja tagasiside on olnud alati kiire ja asjalik,» jagas oma kogemusi Ervin.

«Probleemne pood? Minu jaoks kindlasti Amazon, sest neil on toote kirjeldus ühtelugu ebatäpne, seda just DVD plaatidel oleva informatsiooni ja subtiitrite osas,» teab Friedrich.

Aliexpress

«Üldiselt toote kirjeldusi ei tasu vist väga tõsiselt võtta,» soovitab üks lugeja.

«Vaid mõnes üksikus tellimuses olen pidanud pettuma. Hinnad kaks kuni viis korda soodsamad kui Eestis. On tulnud pakid nii kahe nädala kui ka kahe kuuga. Kannatan oodata küll. 450 tellimuse seast on kaduma läinud vaid kolm ja raha sain ilusti tagasi. Nii kaua kui on võimalik ise tellida sama kaupa, mida müüb Eesti pood palju kallimalt, siis tellin ikka ise. Ma mõistan, et pood maksab üüri, makse ja palka, aga minu rahakott pole ka põhjatu,» kirjutab üks lugeja.

«Ma ei saa aru neist, kes väidavad, et kaubad on kaks kuni viis korda odavamad. Olen ise päris paljude asjade ostu eel teinud põhjalikku googeldamist, aga lõpuks leidnud ikka, et netipoes on kaup heal juhul kuni poole odavam, reeglina aga vähem. Lisades juurde veel saatmise, võimalikud tollikulud ning hilisemad garantiiteemad, siis olen enamiku asju ikkagi tellinud Eestist,» kirjutab lugeja.

«Inglismaalt tellides jõuavad pakid kohale nädalaga, Hiinast tellides ei tea kunagi - vahel paari nädalaga, vahel paari kuuga. Seni on kõik pakid rikkumata kohale tulnud. Rahaline sääst on meeletu. Selle raha eest ei saa Eestis peksa ka, millega Hiinast tellides riided selga saab,» kirjutab Lilian, kelle sõnul on üksi tellida mõttekam, sest kallima kauba puhul lisanduvad maksud.

«Aliexpressist sain kauba kätte viie päevaga, aga maksin 2 eurot DHLi kulleri eest. Toll pidas kauba kinni neljapäeval ja kuna tahtsin ise kõik asjad korda ajada, mitte lasta DHLil seda teha, siis sain kauba kätte alles esmaspäeval,» kirjutab Kuims.

«Tihti on saabuv kaup hoopis teistsugune kui kirjeldatud. Võib ka juhtuda, et tellitud kaup üldse kohale ei tule. Tellisin endale käekoti, mis viie päeva möödudes katki läks. Tellisin endale kaks pluusi XXL suuruses, et äkki saab M suuruse, aga sain ikkagi S suuruse. Vahest juhtub ka nii, et kaup on päris korralik ja kvaliteetne, aga seda juhtub harva,» jagab oma kogemusi üks pettunud lugeja.

eBay

«Kuna neil mingi 1,5 kuu nõue, siis on sealt tellitud asjad liikunud kiiremini kui mujalt tellitud,» muljetab klient.

«Austraaliast tuli pakk 12 päeva,» kinnitab Friedrich.

«Enamjaolt olen läbi eBay tellinud ja kõik ka kätte saanud. Probleem tekkis ühe pakiga. Jälgimisnumbri järgi jõudis Eestisse. Nädalake hiljem kirjutasin Eesti Posti, et pole teavitust kätte saanud. Vastati, et olen selle kätte saanud. Küsisin koopiat väljastusdokumendist, sain teise paki dokumendi koopia. Kirjutasin uuesti ja rohkem ei vastatud. Helistasin, hämati, et ei teata asjast midagi. Natuke hiljem lubati juba uurida. Aga kätte ma oma vidinat ei saanudki. See puhtalt kivi Eesti Posti kapsaaeda,» jagab oma kogemusi üks lugeja.

Sportsdirect

«Kaubad, mis mina olen tellinud (odavad ja suure soodustusega), siis kvaliteet on olnud madal ja numbrid nagu jumal juhatab. Saatmiskulude puhul teevad sooduspakkumisi,» kirjutab üks lugeja.

«Ei kiida. Nad müüvad vist mingeid praake Euroopasse maha. Pooled asjad, mis olen tellinud, on halva kvaliteediga olnud. Õmblused tihti hargnevad ja on peitmata. Mõne eseme pean lausa õmbleja juurde viima. Kui tellisin kaks sama pluusi ja erinevat värvi, siis suurus trükitult sama, kuid üks on number väiksem!» muljetab üks lugeja.

Fastvape.eu

«Eesti kaupleja on saadetised ilusti ja kiiresti kohale toimetanud. Arvestades Eesti turu piiratust on välismaistelt e-kauplejatelt olnud alati kordades odavam tellida, ka ise käibemaksu ja transpordi kulu juurde arvestades,» nendib Ervin.

Perekaubamaja.eu

«Hinnad on soodsad ja sain paki kätte kahe päeva pärast, kuigi kodulehel oli kirjas, et tuleb oodata kuni seitse päeva,» kirjutab Reimo

Dealextreme (dx.com)

«Üldiselt kipub ununema, et oled midagi tellinud,» kirjutab lugeja.

Wiggle.co.uk

«Saatmine on kallis, aga alates 125 eurost tasuta,» kirjutab lugeja, kelle sõnul tuleb kaup kohale nädalaga.

Photopoint.ee

«Ühe segadusega saime kiirelt lahendatud. Olen tellinud poodi ja mõne päevaga on kohal olnud.»

Sammydress.com

«Laost välja saatmine võtab neil vahel kuni kolm kuud. Selleks ajaks on meelestki läinud, et midagi üldse ostsid,» kirjutab Lilian.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles