Kalevi komme ostes võib vanematel inimestel tekkida tunne nagu oleksid nad sattunud tagasi nõukogude aega, sest aastaid müügilolnud kommid on rüütatud toonase disainiga paberitesse.
Kalev vallutab turgu nostalgiaga
«Kalevi kommid võib laias laastus jagada kaheks: uuemad innovaatilisemad kommisordid ning ammuste aegade lemmikud, n.ö. nostalgiatooted, mida enamik mäletab juba oma lapsepõlvest,» selgitas Kalevi turundusdirektor Anne Tääkre.
Kuna nostalgiakommide pakendid vajasid värskendamist, otsustati kasutada uute pakendite puhul kunagisi äratuntavaid kujunduselemente ja mitte otsida selle asemel midagi uut. «Nende kommide retseptid on vanad, miks siis mitte kasutada ka endisaegseid pakendikujundusi. Nostalgilised pakendid tekitavad tarbijais positiivset ja sooja tunnet, tuletavad meelde lapsepõlve ja/või noorusaega,» sõnas turundusdirektor.
Tääkre sõnul oli mõne kommisordi puhul võimalik varasemast tuttav kujundus uuel pakendil üsna üks-ühele kasutusele võtta, näiteks sini-punane laevamotiiv pralineekompveki Kalev pakendil. «Samas oli kommisorte, millel ei ole ajaloos ühtset äratuntavat kujundust olnud, nt Kasekese batoonike või Tiina marmelaadikomm,» tõdes Tääkre. Tiina kommi paberil on mingil perioodil kasutatud roosi-motiivi ja see leidis nüüd oma koha ka uues kujunduses. Täiesti uue retrostiilis kujunduse sai marmelaadikomm Mari, selle pakendi puhul ei ole kasutusel ühtegi varasemast pärit elementi.
«Kokku said uue kujunduse 12 nostalgilist kommisorti, mida ühendab ühtseks sarjaks lisaks retrovõtmes kujundusele ka spetsiaalne nostalgimärk, millel kirjas see, mis ajast antud toote retsept pärineb,» rääkis turundusjuht. Ta lubas, et kui ettevõte toob turule tagasi veel mõne nostalgilise kommisordi, siis ka see saab sarnases stiilis pakendi ning nostalgiamärgi. Näiteks hiljaaegu jõudis tagasi turule vahvlikompvek Põhjakaru.
Seda, et kommisõbrad armastavad väga just pikka aega tootmises olnud komme, kinnitavad Tääkre sõnul nii müüginumbrid kui ka turu-uuringud.