Paljud eurooplased on muutunud järjest teadlikumaks nii majanduses toimuva kui ka oma ostuotsuste poolest.
Euroopa tarbijad muutuvad järjest teadlikumaks
Uuringufirma GfK poolt läbi viidud küsitlusest, kus osales kokku 13 200 inimest, selgus, et enim tekitab hirmu inimestes töötus, kirjutas Warc.
Uuring viidi läbi 11 Euroopa riigis, kuhu kuulusid ka Prantsusmaa, Saksamaa, Itaalia, Hispaania, Rootsi, Venemaa ja Suurbritannia.
Võrreldes möödunud aastaga tõusis inimeste mure töötuse pärast neli protsenti, kasvades 43 protsendini.
Kolm neljandikku hispaanlastest, kaks kolmandikku sakslastest ja enamik prantslastest oli negatiivselt häälestatud ka tööturu suhtes.
Samas arvas 40 protsenti Austrias ja Poolas vastanutest, et kliima tööturul hakkab paranema. Samaga nõustus 33 protsenti rootslastest ja belglastest ning vaid 16 protsenti UK elanikest ja kaheksa protsenti hollandlastest.
Inflatsioon ja ostujõu langus võtsid teise koha rahutust tekitavate teemade osas, kuigi neid mainis vaid 18 protsenti küsitletutest.
Probleem tekitas enim kõneainet Venemaal, kus 33 vastanutest tõi ostujõu languse välja.
Ligikaudu neljandik inimesi Prantsusmaal ja Saksamaal vaatasid üle oma eelarvete piirangud, mis on tingitud hinnatõusust.
Samas Suurbritannias ja Hollandis ulatus see kolme protsendini ning Hispaanias ja Rootsis kahe protsendini.
16 protsenti eurooplastest muretseb majanduse väljavaadete pärast. Suurimad muretsejad on hispaanlased (31 protsenti) ja sakslased (26 protsenti).
GfK Associationi aseesimees Raimund Wildneri sõnul on tähelepanuväärne see, et inimeste teadlikkus paljudes teemades on tõusnud. Tema hinnangul ei ole tarbjate teadlikkus viimase 20 aasta jooksul ilmselt nii kõrge olnud kui nüüd.