BP vabandused kõigutavad enim keskealisi naisi

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BPjuhatuse esimehe Tony Haywardi peegeldus TV-kaameral.
BPjuhatuse esimehe Tony Haywardi peegeldus TV-kaameral. Foto: SCANPIX

Kuigi British Petroleumi vabandavat reklaamklippi, kus astus üles ettevõtte juht Tony Hayward, ei peeta täielikuks katastroofiks, ei ole see asjatundjate sõnul siiski ka hiilgav.

Kuigi BP-l ei ole naftareostuse likvideerimine viimase kahe kuu jooksul eriti edukas olnud, selgus, et ettevõtte poolt välja antud vabandav reklaamklipp on reklaamikampaaniate mõju mõõtva uuringufirma Ace Metrix andmetel video siiski mõnevõrra edukas olnud, kirjutas adweek.com.

3. juunil avalikustatud klipp sai Ace Metrixi süsteemis 526 punkti võimalikust 950st. punktisumma jääb keskmisest 523 natuke kõrgemale ja teenis enim punkte 36-49-aastaste naiste hulgas.

Kõige vähem punkte andsid reklaamile 36-49-aastased mehed. Reklaamiküsitluses osales 500 inimest.

Ace Metrixi kaasasutaja Ju Young Lee sõnul magas BP siiski maha võimaluse luua tarbijatega veelgi emotsionaalsem kontakt ja veenda inimesi, et ettevõte töötab enda paremaks muutmise nimel.

Olenemata positiivsest punktisummast on ikkagi paljud inimesed väljendanud viha ja pettumust BP suhtes ja lausa 75 protsenti küsitluses osalenutest arvas, et ettevõtte juht Tony Hayward tuleks välja vahetada.

Veidi üle poole küsitletutest ütles, et ei osta enam kunagi, või tarbib vähem, BP tooteid.

Tarbijate reaktsioonid toimunule erinesid ka regiooniti. Positiivsemalt suhtusid reklaami reostusalale lähemal elavad inimesed, samas kui kaugemal elavad inimesed suhtusid ettevõtte ponnistustesse negatiivselt.

41 protsenti küsitletutest arvas, et BP teeb kõik selleks, et saada reostus kontrolli alla ja see likvideerida. Sama suur arv inimesi arvas, et tegemist on ainult BP poolse lobitööga, et säilitada head suhted klientidega.

Üks küsitletutest kommenteeris reklaami: «Mulle meeldib see reklaam, kuid ma olen ettevõtte võimekuses pidada antud lubadusi, skeptiline. Samuti tahan ma saada rohkem infot selle kohta, kuidas nad kavatsevad õnnetuse taasjuhtumist vältida. Üleüldiselt ei usalda ma tänu varasematele naftareostusjuhtumitele naftatööstust.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles