Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Cannes Lionsile esitati tänavu üle 24 000 võistlustöö

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Cannes Lions reklaamifestivali logo
Cannes Lions reklaamifestivali logo Foto: Canner Lions

Võrreldes möödunud aastaga kasvas võistlustööde arv seitse protsenti ja 24 242 tööga platseerub tänavune festival ajaloos neljandale kohale.

57 Cannes Lions Festivali korraldajate sõnul esitati võistlustöid kokku 90 riigist.

«Cannes Lions näitab reklaamitööstuse kommunikatsiooni ja need numbrid räägivad huvitavat keelt,» ütles festivali juht Philip Thomas.

Esiteks näitab tänavune võistlustööde arv Thomase sõnul, et 2009. aasta langusest hakatakse vaikselt välja tulema. 2009. aastal langes festivalile esitatud võistlustööde arv 20 protsenti.

Muuhulgas esitati töid ka Indiast ja Ladina-Ameerikast. Suurem hulk töid esitati ka USAst, UKst, Prantsusmaalt, Türgist ja Rootsist.

Kategooriate vahel on Thomase sõnul samuti näha suuri erinevusi, kus näiteks PR kategoorias kasvas võistlustööde arv 32 protsenti ja Promo & Activation kategoorias lausa 43 protsenti.

«Ootame 12 kategooria žüriid Cannes’i, kus neid ootab ees halastamatu erinevate tööde hindamine ja maailma parimate reklaamitegijate tunnustamine,» lõpetas Philip.

Eestist saatsid reklaamiagentuurid Cannes'i kokku 11 tööd.

Filmi kategoorias kandideerib TV3 reklaam. Agentuur Kontuur Leo Burnett ja produktsioon Kuukulgur Film Tallinn.

Pressi kategoorias kandideerivad Valio «Zero Lactose», agentuur Age McCann; Altia Eesti Saaremaa Vodka «Oktoberfest», ahentuur Kontuur Leo Burnett; Sanofi-Aventis Essentaiale Forte N «Maks», agentuur Taevas Ogilvy; Amserv Grupi Peugeot’ showroom «Lõvi», agentuur Taevas Ogilvy ja Kristiine Keskus «Kinfamaffia», agentuur Taevas Ogilvy.

Välikategoorias kandideerivad kolm Viru Keskuse reklaami «Karl», «Vivian» ja «Manolo», agentuur Vatson&Vatson ja Kliinik 32 hiigelhambad, agentuur Taevas Ogilvy.

Meedia kategoorias kandideerib Swedbanki internetipanganduse «Üks lisatehing» agentuurilt Trendmark Mediacom.

Esitatud tööde arv kategooriate kaupa:

Cyber Lions

2009. aastal: 2205

2010. aastal: 2603

Protsentuaalne erinevus 2010 vs 2009: +18 protsenti

Design Lions

2009: 1139

2010: 1297

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +14 protsenti

Direct Lions

2009: 1364

2010: 1440

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +5.5 protsenti

Film Lions

2009: 3453

2010: 3191

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -7.5 protsenti

Media Lions

2009: 1840

2010: 2162

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +17.5 protsenti

Outdoor Lions

2009: 4498

2010: 3822

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -15 protsenti

PR Lions

2009: 431

2010: 571

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +32 protsenti

Press Lions

2009: 5048

2010: 4821

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -4.5 protsenti

Promo & Activation Lions

2009: 1118

2010: 1595

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +43 protsenti

Radio Lions

2009: 1153

2010: 1235

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +7 protsenti

Titanium and Integrated Lions

2009: 403

2010: 395

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -2 protsenti

Film Craft

2009: kategooriat polnud

2010:1110

Kõik võistlustööd

2009: 22652

2010: 24242

Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +7 protsenti

Tagasi üles