Võrreldes möödunud aastaga kasvas võistlustööde arv seitse protsenti ja 24 242 tööga platseerub tänavune festival ajaloos neljandale kohale.
Cannes Lionsile esitati tänavu üle 24 000 võistlustöö
57 Cannes Lions Festivali korraldajate sõnul esitati võistlustöid kokku 90 riigist.
«Cannes Lions näitab reklaamitööstuse kommunikatsiooni ja need numbrid räägivad huvitavat keelt,» ütles festivali juht Philip Thomas.
Esiteks näitab tänavune võistlustööde arv Thomase sõnul, et 2009. aasta langusest hakatakse vaikselt välja tulema. 2009. aastal langes festivalile esitatud võistlustööde arv 20 protsenti.
Muuhulgas esitati töid ka Indiast ja Ladina-Ameerikast. Suurem hulk töid esitati ka USAst, UKst, Prantsusmaalt, Türgist ja Rootsist.
Kategooriate vahel on Thomase sõnul samuti näha suuri erinevusi, kus näiteks PR kategoorias kasvas võistlustööde arv 32 protsenti ja Promo & Activation kategoorias lausa 43 protsenti.
«Ootame 12 kategooria žüriid Cannes’i, kus neid ootab ees halastamatu erinevate tööde hindamine ja maailma parimate reklaamitegijate tunnustamine,» lõpetas Philip.
Eestist saatsid reklaamiagentuurid Cannes'i kokku 11 tööd.
Filmi kategoorias kandideerib TV3 reklaam. Agentuur Kontuur Leo Burnett ja produktsioon Kuukulgur Film Tallinn.
Pressi kategoorias kandideerivad Valio «Zero Lactose», agentuur Age McCann; Altia Eesti Saaremaa Vodka «Oktoberfest», ahentuur Kontuur Leo Burnett; Sanofi-Aventis Essentaiale Forte N «Maks», agentuur Taevas Ogilvy; Amserv Grupi Peugeot’ showroom «Lõvi», agentuur Taevas Ogilvy ja Kristiine Keskus «Kinfamaffia», agentuur Taevas Ogilvy.
Välikategoorias kandideerivad kolm Viru Keskuse reklaami «Karl», «Vivian» ja «Manolo», agentuur Vatson&Vatson ja Kliinik 32 hiigelhambad, agentuur Taevas Ogilvy.
Meedia kategoorias kandideerib Swedbanki internetipanganduse «Üks lisatehing» agentuurilt Trendmark Mediacom.
Esitatud tööde arv kategooriate kaupa:
Cyber Lions
2009. aastal: 2205
2010. aastal: 2603
Protsentuaalne erinevus 2010 vs 2009: +18 protsenti
Design Lions
2009: 1139
2010: 1297
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +14 protsenti
Direct Lions
2009: 1364
2010: 1440
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +5.5 protsenti
Film Lions
2009: 3453
2010: 3191
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -7.5 protsenti
Media Lions
2009: 1840
2010: 2162
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +17.5 protsenti
Outdoor Lions
2009: 4498
2010: 3822
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -15 protsenti
PR Lions
2009: 431
2010: 571
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +32 protsenti
Press Lions
2009: 5048
2010: 4821
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -4.5 protsenti
Promo & Activation Lions
2009: 1118
2010: 1595
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +43 protsenti
Radio Lions
2009: 1153
2010: 1235
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +7 protsenti
Titanium and Integrated Lions
2009: 403
2010: 395
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: -2 protsenti
Film Craft
2009: kategooriat polnud
2010:1110
Kõik võistlustööd
2009: 22652
2010: 24242
Protsentuaalne erinevus: 2010 v 2009: +7 protsenti