Eesti Loto: koalitsiooni lisaraha ootus on täidetav

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Loto loosimine
Eesti Loto loosimine Foto: Toomas Huik

Koalitsioonikõnelustes on üheks muudatuste rahaliseks katteallikaks nimetatud loteriireklaamide lubamine ja seeläbi Eesti Lotolt kolme miljoni euro väärtuses lisaraha saamine.

Eesti Loto juht Heiki Kranich ütles, et see on täidetav eesmärk. «Sellele, et Eestis on hasartmängureklaam erinevalt reguleeritud, kui mujal Euroopas, on Eesti Loto tähelepanu juhtinud viimaste aastate jooksul mitu korda,» ütles Kranich. Tema sõnul suunatakse inimesi mujal pigem mängima leebeid hasartmänge, kus loosimised toimuvad harva ja sõltuvuse tekkimise risk on väike.

«Seetõttu on karmimate hasartmängude reklaam piiratud ja loteriimängude regulatsioon on selgelt leebem. Muidugi on ka seal otsesed reeglid ja kuskil ei tohi otseselt õhutada inimesi hasartmänge mängima,» selgitas Kranich.

Tema sõnul tähendaks reklaamipiirangute lõdvendamine, et Eesti Loto toodete kohta oleks rohkem informatsiooni ja see tooks kaasa ka käibekasvu, mis omakorda viiks hasartmängumaksu ja dividendide suuremale laekumisele.

«Kolm miljonit aastas lisaraha tundub mulle täiesti mõistlik võrreldes näiteks sellega, mida me oleme selle aasta puhaskasumiks planeerinud. Eelmine aasta oli meil väga hea ja saime tänu mõningatele otsustele üleplaanilist kasumit. Selle aasta suhtes oleme olnud mõnevõrra skeptilisemad, aga kui sellised muudatused tehakse, siis kolm miljonit ei ole üldse ülehinnatud,» kirjeldas Kranich.

Kranich tõi välja, et Eesti Loto käive oli mullu üle 47 miljoni euro ning kui arvestada seda, kui palju läheb vaja, et riik saaks hasartmängumaksuna ja täiendava dividendituluna kokku kolm miljonit eurot lisaraha, siis selleks ei olegi vaja väga palju käivet kasvatada.

Reklaami mõju käibe kasvule näitas Kranichi sõnul paar aastat tagasi Suurbritannias läbi viidud eksperiment, kus ühe nädala jooksul kuidagi loteriid ega võimalikke võidusummasid ei reklaamitud. Selle nädala käive oli tavapärasest ühe miljoni naela võrra väiksem.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles