Päevatoimetaja:
Sander Silm

Viljandist pealinna alla kahe tunni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elroni rong Võhmas. Seal hakkab peatuma ka käiku pandav Tallinna-Viljandi ekspressrong.
Elroni rong Võhmas. Seal hakkab peatuma ka käiku pandav Tallinna-Viljandi ekspressrong. Foto: Marko Saarm / Sakala

Elron lubab tänasest avaldatud sõiduplaani järgi panna alates 1. juunist käiku senisest veelgi rohkem ronge, teiste seas ka Viljandi ekspressrongi, mis jõuab pealinna vähem kui kahe tunniga.

«Kui meil seni olid olemas Tallinna-Viljandi kiirliinid, siis nüüd tuleb sinna juurde esialgu üks ekspressliin,» rääkis Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. Rong väljub Viljandist 8.30 paiku ja peaks pealinna jõudma pisut vähem kui kahe tunniga. Rong hakkab peatuma Võhmas, Türil ning Lelle ja Tallinna vahel samades peatustes, kus kiirrongidki. Tavarongil kulub Viljandist Tallinna sõiduks kaks tundi ja 25 minutit ning kiirrongil kaks tundi ja kaheksa minutit.

«Korrigeerisime sõiduplaani nii, et pärastlõunal hakkab tunni aja tagant Rapla suunas sõitma rong, tipptunnil on rongide vahe 30 minutit,» rääkis Elroni turundusjuht Norbert Kaareste.

Kui mulkidel on põhjust rõõmustada, siis Ida-Virumaa elanike rongiühendus hoolimata esialgsetest lubadustest ei parane, kuna loobutakse varahommikusest Narva väljumisest ning rong alustab oma teekonda Rakverest ja peaks pealinna jõudma kell kaheksa. Ka seni Tallinnast 18.40 Narva sõitnud rong enam Rakverest edasi ei sõida.

«Selle Narva varahommikuse kella viiese väljumise me pöörasime ümber ja nüüd saab esimest korda kümne aasta jooksul hommikul Tallinnast Narva sõita,» rääkis Kaareste. Tänu sellele muudatusele pääseb edaspidi rongiga piirilinnast pealinna ka õhtul. Narva rongidelt saab ümber istuda Tartu ekspressrongidele ja Kaareste lubas, et Narvast saab tänu ümberistumisele Tartusse kiiremini kui bussiga sõites.

Kui seni tuli Valka sõites arvestada ümberistumisega Tartus, siis edaspidi pole seda vaja teha. Ka lisandub sellele liinile Valga-Tartu keskpäevane väljumine.

Tartusse saab edaspidi kaheksa korda päevas, pooltel kordadel kiirrongiga. Tartu-Jõgeva rongi graafik tehakse ringi nii, et Jõgevalt jõuaks hommikul kella kaheksaks Tartusse ja pärast tööpäeva lõppu saaks jälle tagasi.

Andrus Ossipi sõnul läänesuunaliste rongide väljumise sagedus keskpäeval väheneb, kuna Eesti Raudtee nõudmisel peavad nad sõiduplaani jätma nn tehnilise akna remonttööde jaoks. «Me vahepeal püüdsime selle vahe jätta väiksemaks, aga elu näitab, et see peab olema suurem,» selgitas Ossip. Nii jäetakse käigust ära üks Paldiski ja üks Riisipere rong.

Elroni esindajate sõnul saaks praeguse rongipargiga väljumisi veelgi tihendada, iseküsimus on, kas see ennast õigustab. «Kui Narva välja arvata, siis 1. juuni graafikuga on tipptund väljumistega kaetud,» kinnitas Kaareste.

Elroni teatel kasvas nende reisijate arv selle aasta veebruaris võrreldes eelmise aasta sama kuuga 40 protsenti ja samasugust kasvu loodetakse ka edaspidi. «See on alles jäämäe tipp, kui palju reisijaid ronge kasutab. Arvestades seda, milline on liikumine Eestis ja kui palju sõite tehakse rongidega, peab reisijate arv olema hoopis suurem,» oli Kaareste veendunud.

Ossipi sõnul on nende eesmärk aastaks 2020 kasvatada rongireisijate arv kahekordseks. Ennekõike loodetakse uusi reisijaid juurde saada autosõitjate arvelt.

Tagasi üles