Uuringufirma TNS Emor uuris 1048 Eesti elaniku vahuveini ostuharjumusi, sihtrühmaks 18-65-aastased vahuveini ostjad, kes ostavad vähemalt kaks korda aastas madala või keskmise hinnatasemega (2 kuni 15 eurot) vahuveini.
Uuring: milliseid vahuveine eelistavad Eesti elanikud
Uuringu käigus hinnati ostusagedust ja kaubamärgi populaarsuse mõju sellele, tarbijasituatsioone, vahuveini valimise kriteeriume.
Uuringust selgus, et enamik uuritavatest ostab vahiveini kaks kuni kolm korda aastas (44 protsenti) ning suur osa ostab ka neli kuni kuus korda aastas (40 protsenti). Ülejäänud ostsid vahuveini vähemalt korra kuus.
Enamasti ostetakse vahuveini aastavahetuse ja sünnipäeva tähistamiseks. Oluline kriteerium vahuveini valikul on selle maitse, hind ja magusus.
Selgus, et magusad ja poolmagusad veinid on Eestis eelistatumad kui kuivad ja poolkuivad. Ilmnes, et välimus, tootjariik ja reklaam mõjutavad vahuveini valimist väga vähe.
Selgus ka asjaolu, et Eestis on tuntuimaks vahuveinimargiks Törley, mille märkis ära 98 protsenti vastanutest. Tuntuselt teisel kohal on Martini Asti (94 protsenti) ja kolmandal kohal Sovetskoje Igristoje (92 protsenti). Tuntuselt järgnesid Cinzano (67 protsenti), Odessa (61 protsenti), Freixenet (45 protsenti), Fresita (37 protsenti), Fest (34 protsenti), Henkell (18 protsenti), Rocca Dei Forti (14 protsenti) ja Mionetto (7 protsenti). Vähesed teadsid brände nagu Moet & Chandon, Dom Perignon, Mumm, Cristalino, Alita ja Veuve Clicquot.
Kõige sagedamini ostetavaks brändiks osutus Martini Asti ning järgnesid Törley, Sovetskoe Igristoe ja Cinzano. Samuti ostetakse ka Freixeneti ja Odessat. Harva ostetakse Rocca Dei Forti ja Fresitat. Eestlaste seas on Törley siiski veidi populaarsem bränd, ent teisest rahvusest Eesti elanikud ostavad Martini Astit siiski tublisti rohkem.
Samuti tuli välja, et kui nooremad (18-30-aastased) eelistavad Martini Astit, siis vanemad (51-65-aastased) Törleyd.
TNS Emor korraldas uuringu vahuveinitootja Henkell & Co Eesti tütarfirma Budampex tellimusel.