Kas palkade ja boonuste avalikustamine ettevõttes tasub ära?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaatamata avalikule palgasüsteemile nõudsid töötajad mullu juulis streikides kõrgemat palka.
Vaatamata avalikule palgasüsteemile nõudsid töötajad mullu juulis streikides kõrgemat palka. Foto: AFP / Scanpix

USA kaubanduskeskuste keti Whole Foods juhid usuvad, et töötajaid tuleb hoida võimalikult hästi informeeritud, isegi kui see puudutab palku. Nende ettevõttes saavad kõik töötajad lihtsalt vaadata, kui palju nende kolleegid palka saavad – tippjuhtideni välja.

Selle ebatavalise poliitika eesmärk on panna töötajad omavahel palkadest rääkima ja innustada konkurentsi ettevõtte sees, kirjutavad uue raamatu «The Decoded Company: Know Your Talent Better Than You Know Your Customers» autorid, vahendab Business Insider.

Whole Foodsi üks juhtidest John Mackey viis selle poliitika sisse juba 1986. aastal, ainult kuus aastat pärast ettevõtte kaasasutamist. Ta kirjutab raamatus, et tema eesmärk oli aidata töötajatel mõista, miks mõnedele inimestele makstakse rohkem kui teistele. Ta eeldas, et kui töötajad mõistavad, milliste saavutuste eest inimesed rohkem teenivad, siis on ka teised motiveeritumad ja edukamad.

Mackey kirjeldas, kuidas ta peab kogu aeg töötajatele palkade kohta aru andma. Tema käest küsitakse pidevalt, miks mõni teine regioonijuht saab rohkem palka kui küsija. Mackey vastab, et teine töötaja on väärtuslikum – kui sa saavutad sama palju, siis maksame sulle ka sama palju palka.

Kuid see pole veel kõik. Whole Foods’i juhid peavad iga päev oma poe ja iga nädal oma poe tulemused edastama. Kord kuus saadab Whole Foods igale poele põhjaliku raporti kasumlikkusest ja käibest igas poes.

Raamatu autorid leiavad, et Whole Foods on olnud edukas ja ühendanud pehmed väärtused ja äriloogika. «See kombinatsioon on loonud kõrgelt motiveeritud ja ühtehoidva meeskonna, kes väärtustavad tootlikkust,» hindasid autorid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles