Eilsel tarbijakaitse seminaril Lääne-Viru maavalitsuses tõstatasid ettevõtjad küsimuse keelatud reklaamist ja sellest, et patustamine võib isegi kasulik olla.
Keelatud reklaam annab eelise?
Reklaamide eksitavad väited toote või teenuse kohta pole Eestis reklaamide järelevalvega tegelevale tarbijakaitsele sugugi võõrad. Tarbijakaitse turujärelevalve osakonda laekus mullu sarnaseid kaebusi üle 500 ja selle aasta jooksul on kaebusi kogunenud juba 250.
Peamiselt kurdavad reklaamide üle tarbijad, kuid suur osa kaebustest tuleb ka ettevõtetelt, kellele on pinnuks silmas mõne konkurendi kampaaniad.
Eilsel seminaril tõid firmajuhid välja, et praegu on Eestis kujunenud ebaõiglane olukord, kus osa ettevõtteid järgib reklaamiseadust ja juhendeid, osa aga panustabki piiripealsele reklaamile.
Isegi kui tarbija või konkurent rikkumisele ametnike tähelepanu juhib, läheb reklaami keelustamiseni nädalaid. Selle ajaga jõuab kampaania juba oma töö teha.
Rikkujat ei morjenda ilmselt ka võimalik trahv, mille maksimaalne suurus on 50 000 krooni. Reklaamikampaaniate maksumus ulatub tavaliselt viie nulliga summadeni, seega on patustamine üsna ahvatlev.