Kas Eesti Panga roll peaks olema Eesti majanduse korraldamisel suurem?
Eesti Põhiseadus ja Eesti Panga seadus määratlevad eesmärgid, ülesanded ja volitused, mida Eesti Pank Eesti majanduselus osalemisel täidab. Ma ei ole teadlik, et ülesannete ning nende täitmise osas oleks ühiskonnas tärkamas või tärganud selge rahulolematus. Küll on aegajalt tajutav mõningane keskpanga rolli mittemõistmine. Pean seda mittemõistmist valdavalt Eestis riigi taastamiseelselt antud hariduse puudujäägiks – ei sõnagi keskpangandusest.
Kas kokkuhoiupoliitika on ennast õigustanud või oleks pidanud valima USA ehk raha juurde trükkimise tee?
Kokkuhoiupoliitika kui rahapoliitika teostamise võte on keskpankade tegevjuhtide tegevusvaldkond. Rahapoliitika ega ka rahanduspoliitika ei ole Eesti Panga nõukogu tegevusvaldkond, seetõttu on üsna ebaoluline, missugust rahapoliitikat ma selles mõttes toetan. Järelevalvajana pean oluliseks, et rahapoliitika oleks ajakohane, mõistetav, vajadustest lähtuvalt eesmärgipärane ja teostajate võimaluste piires juhitud. Neid teemasid on Eesti Panga nõukogus järelevalveliselt ikka arutatud.
Kui palju peaks Eesti Pank oma kasumist andma riigieelarvesse?
Eesti Panga kasumi eraldamise aluspõhimõtted on kirjas Eesti Panga nõukogu kehtestatavas kasumijaotuse strateegias. Eesti Panga nõukogu hindab igal aastal korraliselt kasumijaotuse strateegia paikapidavust ja eesmärgipärasust.
Kuna Eesti Pank on olnud euroala üks vähemkapitaliseeritud keskpankasid, siis viimastel aastatel on Eesti Panga nõukogu seadnud eesmärgiks keskpanga kapitaliseeritust iga-aastaselt kasvatada. Missugune on selleks sobiv tempo ja kas ning missuguses ulatuses tuleb kasumi eraldamisel riigieelarvesse arvesse võtta võimalikke erakorralisi asjaolusid, seda ei ole arukas etteulatuvalt spekuleerida.