Kasutatud autode turu korrastamiseks hakkab maksu- ja tolliamet jagama liisingettevõtetega teavet selle kohta, milliste sõidukite puhul ei saa registritoiminguid kiirelt teha, liisingettevõtted omakorda hoiduvad selliste sõidukite finantseerimisest.
Maksuamet astub uusi samme kasutatud autode turu korrastamisel
Maksu- ja tolliameti peadirektori Mareki Helmi sõnul on liisinguühingute liiduga sõlmitud koostöökokkulepe suureks sammuks edasi kasutatud autode turu korrastamisel.
«Eelmisel aastal koostöös maanteeametiga alustatud süvendatud kontrollid on tulemusi andnud, aga järjest enam nähakse sellistest kontrollideks pääsemiseks pettuste korraldamisega ka rohkem vaeva – näiteks otsitakse ametitega suhtlemiseks puhta maksutaustaga ettevõtted või isikuid, samas kui tehingu pealt on petufirmade poolt eelnevalt maksud tasumata,» kommenteeris Helm.
Liisinguühingute liidu tegevdirektor Reet Hääl ütles, et jõuline riigiametite sekkumine autoturu korrastamise ja maksude laekumise nimel andis positiivselt tunda juba paar kuud peale selle algust.
Koostöö mõjusust hinnatakse kahe kuu möödudes, siis lepitakse kokku ka edasistes tegevustes.
Eestisse toodud vähekasutatud kallite, kuid käibemaksupettuse kahtlusega autode kontrollimisel alustati uudse lähenemisega eelmisel sügisel, kuna summaliselt suurimad maksupettused pannakse toime just selliste autode müügiga.
Maksu- ja tolliamet saab maanteeametist reaalajas jooksvat infot kallite autode kohta, mida soovitakse arvele võtta. Seejärel antakse koostöös automüüjate liiduga hinnang, kas tegemist võib olla käibemaksupettusega seotud sõidukiga, ning kui see nii on, siis edastab maksu- ja tolliamet info kohe maanteeametisse.
Registrikannete tegemise taotlust konkreetse sõiduki puhul menetletakse kuni 30 päeva. See annab võimaluse kontrollida tehingu ja tehingutega seotud isikute ning sõidukite tausta ja seeläbi hoida ära võimalik maksupettus.
Alates 1. novembrist 2013 on kontrollitud 2000 sõiduki maaletoojaga seotud maksuriske.