Tarbijakaitseametile laekus kaebus, milles inimene leidis, et Baltic Medicum OÜ ehk ilukliiniku VipMedicumi reklaam «Luba oma mehel käia noorema naisega» solvab otseselt teenuse tarbijaid, endiseid ja praeguseid kliente ja alandab naisi.
Tarbijakaitseamet võttis ilukliiniku üllatava reklaami luubi alla
«Kuna tegemist võib olla reklaamiseadusega vastuolus oleva reklaamiga, siis oleme tõepoolest alustanud Baltic Medicumi suhtes järelevalvemenetlust. Kuna aga menetlus on praegu pooleli, siis praegu rohkem seda kommenteerida ei saa. Enne lõpliku seisukoha kujundamist soovime ära kuulata ettevõtte selgitused,» kinnitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist Kadri Paul.
VipMedicumi reklaamijuht, et ettevõte on oma vastulause tarbijakaitseametile andnud ning praegu uuritakse, kas vastuolu reklaamiseadusega on või ei ole. Naine tõi välja, et ameti poole pöördunud inimene kurtis, et reklaam on solvav ja diskrimineeriv. Ilukliinik küll tunnistas, et reklaami «Luba oma mehel käia noorema naisega» sõnum võib olla mitmeti mõistetav. Mõeldakse ikkagi seda, et lisaks naisele, kes on ilukliiniku klient, tunnevad tulemusest rõõmu ka naise lähedased.
Ei tohi kujutada seksuaalobjektina
Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi reklaam olla vastuolus heade kommete ja tavadega, kutsuda üles käituma õigusvastaselt või rikkuma üldisi moraalinorme, õigustada õigusrikkumist ega alavääristada õiguskuulekat käitumist. Samuti ei tohi reklaam muuhulgas sisaldada halvustamist ega diskrimineerimist rahvuse, rassi, vanuse, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitilise ega muu veendumuse tõttu, samuti varalise, sotsiaalse seisundi ega muude asjaolude tõttu. Ka ei tohi rekaalm eirata soolise võrdõiguslikkuse põhimõtet, alavääristada üht sugu ega kujutada üht sugupoolt domineeriva või allutatuna. Ka ei tohi kujutada isikuid seksuaalobjektina, sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid.