«Soovisin jalatsikauplusesse tagastada katkised saapad, kuid selle asemel, et pakkuda raha või uusi saapaid, ulatas müüja mulle kinkekaardi. Kas see on lubatud?» uuris Tarbija24 lugeja.
Lugeja küsib: kas pood võib praakkauba korvata kinkekaardiga?
Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.
Puudusega kauba korral on tarbijal õigus nõuda kauplejalt esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga. See, kumb variant on sobivam, lepitakse poolte vahel kokku, kuid reeglina valib kaupleja ise, kas ta asendab tootmisveaga kauba uue kaubaga või siis parandab selle. Kui müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada või kauba parandamine või asendamine ebaõnnestub või müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud või tarbijale tekitatakse põhjendamatuid ebamugavusi, võib tarbija nõuda kauplejalt näiteks ostuhinna alandamist või lepingu lõpetada ja kauba eest raha tagasi nõuda.
Müüja võib pakkuda tarbijale kohe ka kinkekaarte praagiks osutunud jalatsite eest tasutud summa väärtuses, kuid tarbija ei pea neid vastu võtma. Kui tarbijale kaupleja pakutud lahendus kinkekaartide näol ei sobi, siis võib ta valida mõne teise lahenduse: esmalt jalatsite tasuta parandamise või uutega asendamise või kui see pole võimalik, siis küsida raha tagasi. Kui puudus ilmneb tootel juba teist või enamat korda, siis võib tarbija kauplejalt kohe jalatsite eest raha tagasi nõuda ega pea nõustuma uue parandamisega.
Üleüldine info puudusega toote tagastamise kohta on olemas tarbijakaitseameti kodulehel.