Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lõppeval õppeaastal tegutses Eestis üle 120 õpilasfirma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sandra Maasalu
Copy
Tauno Vanaselja ja Epp Vodja intervjueerivad parimate õpilasfirmade esindajaid Margus Potiseppa (2009. a Eesti ja Euroopa parim õpilasfirma Roheline jälg) ja Sander Sõna (2010 Eesti parim õpilasfirma Pääsuke).
Tauno Vanaselja ja Epp Vodja intervjueerivad parimate õpilasfirmade esindajaid Margus Potiseppa (2009. a Eesti ja Euroopa parim õpilasfirma Roheline jälg) ja Sander Sõna (2010 Eesti parim õpilasfirma Pääsuke). Foto: Junior Achievement Eesti

Lõppeval õppeaastal tegutses kokku ligi 50 koolis üle Eestis 123 õpilasfirmat, kellest eile Tallinnas toimunud õpilasfirmade päeval oli kohal 17.

Silmapaistvaid noori õpilasettevõtjaid oli tulnud nii Tallinnast kui Luunjast, Haapsalust kui ka Kohtla-Järvelt.

Junior Achievement Eesti direktori Epp Vodja sõnul teeb rõõmu selle aasta õpilasfirmade ühtlaselt tugev tase. Eesti õpilasfirmad on olnud silmapaistvad ka Euroopa tasandil – viimasel seitsmel aastal on viiel korral oldud esikolmikus. Eelmisel aastal oli Eesti parim õpilasfirma Roheline Jälg ka Euroopa parim.

Tänavune parim õpilasfirma on Tartu Kunstigümnaasiumi õpilasfirma Pääsuke, kes esindab Eestit juulis toimuval Euroopa õpilasfirmade võistlusel Sardiinias.

Laadal kirjutati alla ka koostööleping Junior Achievement Eesti ja Swedbanki vahel, mille eesmärk on edendada ettevõtlikku meelt noorte hulgas. Swedbanki Eesti ettevõtete finantseerimise divisjoni juht Tauno Vanaselja: «Meie soov on panna alus uuele ettevõtjate põlvkonnale, kes omaksid teadmisi, oskusi ja tahet ettevõtlusmaastikul tegutseda. Praegu on ühiskonnas palju ebakindlust tuleviku osas, kuid just need teotahtelised ja julged noored annavad lootust paremale homsele,» sõnas Vanaselja.

Epp Vodja sõnul uuriti Inglismaal 40 aasta vältel neid inimesi, kes on läbinud õpilasfirma programmi. «Selgus, et koguni 30 protsenti nendest, kes noorena olid kokku puutunud ettevõtlusega, olid asutanud oma firma. Seega on tõestatud, et inimesed, kes puutuvad juba noorena kokku ettevõtlusega on ka oma hilisemas elus aktiivsemad ja uuringu kohaselt ka õnnelikumad,» rääkis Vodja.

Junior Achievementi missioon on arendada noortes ettevõtlikkust, otsustusvõimet ja kujundada nendest ausaid majanduslikult mõtlevaid inimesi.
 

Tagasi üles