Land Roveri omanik Tata Motors teatas, et hakkab osasid mudeleid hiljemalt kahe aasta pärast Hiinas kokku panema ja lööb selleks tarbeks püsti uue tehase.
Land Roverid hakkavad valmima Suure Hiina müüri taga
Jaguar Land Roveri jaoks tähendab see esimest suuremat tootmisüksust väljaspool kodumaa piire, kus Briti lukstootja kümnendi lõpupoole ühe oma kolmest tehasest kinni paneb.
Tata Motorsi tegevjuht Carl-Peter Forster ütles, et Hiinas hakatakse esialgu kokku monteerima odavamaid ja lihtsamaid, osadena tarnitud «alumise otsa» Land Rovereid. Seega ei pidavat Suurbritannia töökohad ohus olema, kuna brändi müük minevat ülesmäge.
«Me usume, et meie ärile on piisavalt kasvuruumi nii Indias kui Suurbritannias,» ütles Forster.
Tegemist oli Forsteri esimese avaliku pressikonverentsiga.
Tata Motors on maailma suuruselt neljas veoautotootja ning valmistab ka odavautot Nano.
Forster ütles, et JLR peab alles läbirääkimisi «huvitatud osapooltega» ega ole tehase asukoha suhtes veel otsust langetanud. Kohapeal toota on kasulik ka seetõttu, et siis jäävad maksmata imporditud sõidukitele kehtestatud karmid tollimaksud.
Autofirma võtab Hiinas tööle 100 inimest ja asutab kohaliku müügifirma. 2010. aasta esimeses kvartalis kasvas Jaguaride müük Hiinas mullusega võrreldes 38 ja Land Roverite müük 55 protsenti ning seetõttu tahetakse oma müügivõrku sealkandis laiendada.
Land Rover paneb oma suuri Defendereid tarnitud komplektidest kokku nii Edela-Aasias kui Lõuna-Aafrikas, aga väga väikestes kogustes. Jaguare tehakse aga üksnes kodumaal.
Natukesehaaval plaanib JLR tuleval aastal Land Rovereid kokku monteerima hakata ka Indias.
Copyright The Financial Times Limited 2010.