Eile õhtul toimus Eesti Raudtee taristul automaatblokeeringu rike, mis põhjustas enam kui kolme tunni vältel elektrirongide hilinemise Pääsküla-Keila liinil. Elron teatas rikkest oma kodulehel tund aega hiljem ning rikke ajal ei saanud hilinemiste kohta reisijad infot ei Balti jaamast ega ka rongiinfotelefonil.
Elron ei suutnud tunni aja jooksul reisijaid rikkest teavitada
Eile õhtul hilinesid mitme tunni jooksul Keila ja Paldiski suuna elektrirongid. Hilinemiste põhjuseks oli rike, mis tuvastati Pääsküla blokkpost 89 jaamavahel kell 16.17 ning selle algpõhjuseks peetakse esialgse uurimise alusel voolu kõikumist, mis põhjustas liiklusjuhtimissüsteemi automaatblokeeringu rikke.
Kuigi rike toimus kell 16.17, siis veel tund aega hiljem rongide väljumisaegu kontrollinud reisija ei näinud Elroni kodulehel ühtegi märget võimalike segaduste kohta. Tarbija24 rääkinud reisija sõnul ei leidnud ta kella 17.30 paiku Balti jaamast rongi, mis graafiku järgi oleks pidanud väljuma kell 17.39. Küll oli kohal rong, mille väljumisaeg oli 17.49 ning mis tegelikult väljus alles kell 18. Piletimüüja ei osanud inimestele selgitada, millest selline segadus ning reisijad olid ärritunud.
17.21 Sauelt sõitu alustanud rong jäi enne Laagrisse jõudmist 50 minutiks metsa vahele seisma ning reisijatele öeldi vaid, et tehniline rike. Kui kaua tuleb oodata, inimestele ei selgitatud. Ka kella 20 paiku ei sõitnud lääne suuna rongid graafiku kohaselt ning tasulisse rongiinfosse pöördunud inimestel soovitati peatuses oodata.
«Teade võimalikest läänesuuna rongide hilinemistest avaldati meie kodulehel enne kella 17:30. Selleks ajaks oli raudteeomanik täpsustanud piisavalt asjaolusi hilinemiste ulatusest ja põhjustest,» selgitas Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste, miks teade probleemist tund aega hiljem reisijateni jõudis.
Kuna hilinemise ulatused olid väljumiseti erinevad, ei olnud tema sõnul võimalik konkreetselt välja tuua iga väljumise võimaliku hilinemise kestvust. «Nagu ka Eesti Raudtee on viidanud, olid tegemist erakorralise rikkega, mis mõjutas väga erinevalt rongide liiklusgraafikut,» lisas Kaareste.
Eesti Raudtee ja Elron vabandavad kõigi klientide ees, kelle rong hilines võrreldes ettenähtud sõiduplaaniga.