Elektrimüüjad kurdavad ebavõrdse kohtlemise üle

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriarve. Illustratiivne foto.
Elektriarve. Illustratiivne foto. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Elektrimüüjad koostasid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ühispöördumise, et kõik elektriteenuse osutajad saaksid pakkuda oma klientidele ühte arvet, mille alusel saab tasuda nii tarbitud elektri kui ka võrguteenuse eest.

Hetkel saab klient kaks eraldi arvet - ühe võrguteenuse ja teise elektri eest. Ühte arvet saab ainsana pakkuda Eesti Energia, teatas Elektrimüügi AS.

«Konkurentsiseadusest tuleneb võrguettevõtjatele kohustus kõikidele oma äripartneritele võrdväärsetel tingimustel ühtse arve teenust osutada. Selle kohustuse rikkumine ehk ühtse arve teenuse valikuline osutamine võrguettevõtjate poolt on konkurentsi kahjustav, eriti kui elektrituruosalised, kellel on tänasel päeval võimalik ühtse arve teenust osutada, kasutavad seda müügiargumendina oma turundustegevuses ehk reaalses konkurentsisituatsioonis,» seisab elektrimüüjate saadetud pöördumises.

Elektrum Eesti turu juhi Raivo Videviku hinnangul on ühtse arve puudumine ka üks teguritest, mis pidurdab elektrituru tegelikku avanemist.

«Soovime kiiremas korras rakendada regulatsiooni ühtse arve teenuse osutamiseks väiketarbijale,» kinnitas Elektrimüügi ASi juhatuse liige ja tegevjuht Jaak Urm.

«Konkurentsiseadusest tulenevalt on kõigil võrguettevõtjatel kohustus kõikidele oma äripartneritele võrdsetel tingimustel ühtse arve teenust osutada. Tänane olukord avatud elektriturul tegutsevate ettevõtete vahel on aga selgelt ebavõrdne ning see on konkurentsi kahjustav, sest selline võimalus on ainult ühel turuosalisel,» lisas Urm.  

 «Ühtse arve rakendamisest on juttu olnud varsti juba pea kaks aastat, kuid selget edasiminekut pole elektritarbijate huve ja müüjatevahelist konkurentsi kahjustava probleemi lahendamisel siiani näha olnud,» kommenteeris elektrimüüjate pöördumist 220 Energia juht Marko Allikson.

«Loodame, et ministeerium võtab muret kuulda ja aitab luua tekkinud olukorrale sobiva õigusliku lahenduse ning on valmis seda rakendama,» ütles Urm.  

Ühispöördumisele kirjutavad alla Elektrimüügi AS, Elektrum Eesti OÜ, 220 Energia OÜ ja Eesti Gaas AS. Osalised kinnitavad pöördumises, et on huvitatud ka ühtse arve koostamiseks vajamineva infotehnoloogilise lahenduse loomiseks andma ka oma panuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles