Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suure rongisegaduse põhjus on selgunud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Rongireisijatel jäi üle vaid oodata.
Rongireisijatel jäi üle vaid oodata. Foto: Liis Treimann / Postimees

Eile, 11. veebruari õhtul toimus Eesti Raudtee taristul automaatblokeeringu rike, mis põhjustas enam kui kolme tunni vältel elektrirongide hilinemise Pääsküla-Keila liinil.

Rike tuvastati Pääsküla blokkpost 89 jaamavahes kell 16.17 ning selle algpõhjuseks peetakse esialgse uurimise alusel voolu kõikumist, mis põhjustas liiklusjuhtimissüsteemi automaatblokeeringu rikke, teatas Eesti Raudtee.  Tarbija24 andmetel hilinesid mitmete rongide väljumised ning 17.21 Sauelt sõitu alustanud rong seisis Padula peatuses ligi 50 minutit.

Rikke kõrvaldamiseni kell 19.47 juhiti liiklust telefoniside ning kohal viibiva liikluskorraldaja abil rong rongi haaval. Kuivõrd antud piirkonnas on raudtee üherealine, mis piirab märkimisväärselt läbilaskevõimet, tekkis tihedast graafikust tingitud ahelreaktsioon, mis põhjustas hilinemisi mitmete rongide saabumis- ja väljumisaegades.

Ohutu ja sujuva liikluse tagamiseks raudtee ülesõidukohtadel kasutati liikluse korraldamisel turva- ja politsei patrullide abi.

 AS Eesti Raudtee palub vabandust kõigilt reisijatelt, keda tekkinud ebamugavused puudutasid.

 Automaatblokeering on intervallreguleerimise süsteem, mille puhul jaamavahe jaotatakse blokkpiirkondadeks. Blokkpiirkondi piiravate fooride näidud muutuvad automaatselt ja edastavad liikuvatele rongidele vastavaid signaale olenevalt sellest, kas foori näidu taga asuv blokkpiirkond on veeremist vaba või veeremiga hõivatud.

Tagasi üles