Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Postimehe reklaamikonkursi võitsid loomad ja lihtsus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pm

Postimehe 2013. aasta reklaamikonkurss jõudis viimasesse vahefinišisse. See nägi välja natuke teistmoodi kui senised hindamised, sest lehe uus reklaamidirektor Liis Ristal oli kutsunud detsembri saaki vaagima üheskoos nii prindi- kui ka veebižürii, andes mõlemale võrdse sõnaõiguse.

Erinevad seltskonnad sulandusid omavahel kenasti ja ühtki tõsisemat vaidlust ei puhkenud, mis kinnitas veel kord tõsiasja, et tänapäeval käivad trüki- ja veebireklaam sama kindlalt ühte jalga kui kana ja köögivili.

Aastalõpu trükireklaamidest pälvisid enam tähelepanu Nordea ja Salva. Kui Nordea tänureklaam torkas eeskätt silma stiilse kujunduse poolest, siis Salva kaskokindlustuse reklaami puhul toodi plussina esile sõnumi arusaadavust: isegi inimeseloom peaks seda lahendust vaadates taipama, et Salva kasko korvab ka metslooma tekitatud kahju. Kuigi mõned zürii liikmed heitsid Salva reklaamile ette liigset detailirohkust (kas ikka jahimeest on vaja?) ja polnud ka joonistuse šnitist ülemäära sillas, leiti lõpuks siiski, et reklaami sõnumi selgus ning humoorikas lähenemisnurk viivad detsembris võidu Salvale.

Veebireklaame oli detsembri konkursil palju ning nende tase traditsiooniliselt väga kõikuv. Enim tähelepanu pälvis Eesti Energia, kes lõi nii volüümi (kuus erinevat 1200 x 220 px bännerit) kui ka sisuga, viimasega ehk vähem, kui mõned žürii liikmed oleks oodanud. Võidukampaania «Kõige lihtsam!» suurimaks plussiks loeti interaktiivsust - vaatajal oli võimalik kuuel erineval moel proovida, kas on ka lihtsamaid mooduseid elektripaketi pikendamisel või valimisel, kui Eesti Energiaga suheldes. On ju teada tõsiasi, et bänneri kallal nokitsedes jääb inimesele selle sõnum paremini meelde kui niisama vilkuvat reklaami vaadates. Samas märgiti aga ka seda, et kampaania loominguliselt lahenduselt oleks oodanud midagi värskemat kui pärast ringi asetamist ringi saabunud teksti, et reklaamija teenus on sellest veel lihtsam. Analoogilisi lahendusi on varem veebireklaamides juba mitmeid kordi nähtud.

Järgmise sammuna tuleb žüriil kokku võtta juba kogu 2013. aasta reklaamikonkurss ja välja kuulutada aasta võitjad - nii trükireklaam kui ka veebilahendus, mille tegijad sõidavad sel suvel Cannes'i loovusfestivalile. Postimehe uuenenud reklaamitiimil seisab aga ees arupidamine, kas ja kuidas reklaamikonkursiga käesoleval aastal edasi minna.

Parimaid veebireklaame näeb SIIT ja paberlehe reklaame SIIT.


 

Tagasi üles