Baltikas töötamise vundament, mille peale kõik muu laotub, on sisemine tahe. Inimene peab olema sisemiselt ise motiveeritud st selleks, et Baltikas edukalt karjääri teha, peab inimeses olema:
Sisemine huvi valdkonna suhtes;
Armastus oma töö vastu ning soov seda hästi teha ja edasi areneda;
Tahe teha koostööd teistega eesmärkide saavutamisel.
Kõik muu tuleb alles pärast seda – töötaja juhtimisambitsioonid ja võimekus, välised motivatsioonitegurid, nagu raha jm.
Orienteeritus tulemustele ja boonused
Äriettevõttena oleme teadlikult tulemuslikkusele orienteeritud. Meile meeldivad mõõdetavad eesmärgid ja numbrid, ütlevad Baltika HR inimesed.
Töötajate boonussüsteemid jagunevad kahte ossa:
Personaalne osa ehk seotus kompetentsidega, koostöö kolleegidega jne.
Arvestades seda, et Baltikas on rohkem kui 90 erineva profiiliga töökohta, siis ühtselt kõigi jaoks kivisse raiutud tasustamismudelit Baltikal pole, märksõna on paindlikkus. Suurelt üldistades jaguneb boonussüsteem kahe eespool kirjeldatud teema vahel pooleks. Samas on boonuste osakaal sissetulekus erinev, olenevalt tegevusest-ametikohast (näiteks müügis suurem, tugistruktuurides väiksem) ning samuti juhtimistasemest (juhtidel suurem).
Värskelt ja koostöös juhtidega valminud kompetentsimudel sisaldab järgmisi alajaotusi, mille najal juhi võimekust Baltikas hinnatakse:
Eesmärgistamine ja elluviimine ehk oskus seada eesmärke ning neid ellu viia;
Äriline mõtlemine ehk oskus seada oma töölõik vastavusse ettevõtte laiemate eesmärkidega;
Eestvedamine ja inimeste arendamine;
Innovatsioon ja muutuste juhtimine.
Iga teema jaoks on lahti kirjeldatud ka sisu ja kontekst. Selle mudeli najal hakatakse juhte hindama ning hindajaks on tema juht, vahest lisaks ka maatriksjuht. Mudeli põhjal tulemuslikkuse hindamine võetakse teemaks arenguvestlusel ning osaliselt hakkab sellest sõltuma ka juhi sissetulek.