Pooled Baltimaade elanikest kulutavad ligikaudu 50 protsenti oma sissetulekutest toidukraamile, selgub GfK ja Nozare.lv värskest uuringust.
Uuring: pooltel baltlastel läheb pool palgast toidule
Samuti rõhutab uuring, et mida vaesem on pere, seda suurem on osakaal põhivajaduste täitmise, sealhulgas esmatarbekaupade ja toiduainete hankimise kasuks.
Leedus ja Eestis kulutavad 50 protsenti sissetulekutest toidule 53 protsenti küsitluses osalenuid, Lätis 48 protsenti, vahendab Dienas Bizness.
25 protsenti sissetulekutest kulutab toidu peale 22 protsenti Läti ja Leedu elanikest ning 18 protsenti eestlastest.
Kuni 75 protsenti käivad aga toidu eest välja 19 protsenti Lätis, 18 protsenti Eestis ja 17 protsenti Leedus küsitletud isikutest.
57 protsendi vastanute jaoks on toidu ostmisel otsustavaks kriteeriumiks kvaliteet. 47 ja 40 protsendi jaoks on olulised allahindlused ja toote värskus. 39 protsenti peavad tähtsaks hinda, 32 protsenti positiivset kogemust, 22 protsenti toote koostist ning 19 protsenti tervislikkust.
Teiste inimeste soovitused, bränd ja pakend osutusid valiku tegemisel vähetähtsaks. Kõige suurem usk kodumaiste toodete kvaliteeti valitseb eestlaste südameis.