Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ruussaar: võime oodata Venemaa vastutöötamist Rail Balticule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raul Sulbi
Copy
Raudtee Põhja-Lätis.
Raudtee Põhja-Lätis. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

BNS Eesti vastutav peatoimetaja Ainar Ruussaar tõdes, et Venemaa huvides pole Rail Balticu põhja-lõuna suund, vaid pigem raudtee Leedust Kaliningradi ning seepärast võime oodata Venemaa poolt trikke poliitika suunamisel, näiteks piima tembeldamist mürgiseks.

Ruussaar tõdes ETV saates «Vabariigi kodanikud», et ka Leedus ei saa idasuunalise raha mõju alahinnata, mis on seal kindlasti suurem kui Eestis, vahendas ERR Uudised.

«Eestil on kolmest Balti riigist Rail Balticu projekti puhul kõige rohkem võita, ma arvan, et see on aus ja asjalik lähenemine, et meie seda ka kõige aktiivsemalt veame, tuleb leida nüüd need kohad, et ta oleks kõigile kasulik ja ka ära tehtaks,» rääkis Rail Balticu juriidilises analüüsis osalenud vandeadvokaat Tõnis Tamme.

«Rail Balticu puhul on mängus nii rahvuslikud, geopoliitilised kui majanduslikud huvid, paralleele võib tuua: Euroopa Liiduga liitumine, Nordstreami gaasijuhe, Visaginase tuumajaam, LNG regionaalne terminal, seal olid samamoodi suured projektid ja suured huvid,» lausus Tamme, lisades, et Eesti pole tihti oma lähiajaloo jooksul olnud nii suurte ja mitmekihiliste projektide ristpunktis.

«Meie ühtne huvi on olla küll selles Euroopa Liidu perifeerias, kuid samas kindlustada enda julgeolekut just nende infrastruktuuriprojektidega,» lausus analüütik ja poliitik Veiko Spolitis, märkides, et Rail Baltic on kindlasti tõhusam projekt kui oleks Baltikumi ühine lennufirma.

Tagasi üles